نخست‌وزیر عراق در مجمع عمومی سازمان ملل:

ترکیه مانع آزادسازی موصل ‌است

حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق، حضور ترکیه در شمال عراق را مانع آزادسازی استان نینوا توصیف و خواهان خروج نیروهای این کشور شده است.
کد خبر: ۹۴۸۲۰۶
ترکیه مانع آزادسازی موصل ‌است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پرس تی‌وی، حیدرالعبادی روز پنج‌شنبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، از کشورهای جهان خواست ترکیه را به خروج از شمال عراق وادار کنند.

ارتش ترکیه اواسط (آذر94)، 150 نظامی خود را با پشتیبانی دست‌کم 20 تانک به حومه شهر موصل واقع در استان نینوای عراق اعزام کرد.

در پی این اقدام، محمد علی الحکیم، نمایندۀ عراق در سازمان ملل متحد ضمن محکوم‌‎کردن حضور نظامیان ترک در شمال عراق، آن را نقض قوانین بین‌المللی دانست.

بر اساس این گزارش، حیدرالعبادی بر ضرورت اجرای قطعنامه شورای امنیت دربارة قطع حمایت مالی و تسلیحاتی‌ از تروریسم تأکید کرد.

حیدرالعبادی همچنین بر پایبندی به قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل مبنی برای حفظ آثار و میراث فرهنگی عراق تأکید کرد.

وی افزود: « ما از جامعۀ جهانی می‌خواهیم از حاکمیت عراق حمایت کند و ترکیه را وادار به خروج نیروهای خود از این کشور کند زیرا حضور این نیروها مخالفت‌های عراقی‌ها را در پی داشته و در مسیر آزادسازی استان نینوا خلل ایجاد می‎کند.»

حیدرالعبادی با بیان اینکه عراقی‌ها توانسته‌اند با عزم وارادۀ خود بیشتر مناطق کشورشان را از کنترل داعش خارج کنند، بیان داشت: « ما در این روزها تلاش داریم استان نینوا را در سال جاری آزاد کنیم. این استان، آخرین استانی است که در کنترل داعش است و ما تاکنون مناطق مهمی از آن را آزاد کرده‎ایم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها