معاون صنایع دستی کشور با اعلام برگزاری مجمع جهانی صنایع دستی در اصفهان از اهدای نشان «دست خلاق» به هنرمندان و صنعتگران ایرانی و فراهم کردن زمینه‌های جهانی شدن این جایزه در حد واندازه‌های اسکار خبر داد.
کد خبر: ۹۴۷۳۹۰

به گزارش جام‌جم، بهمن نامور مطلق، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این‌که هجدهمین اجلاس شورای جهانی صنایع دستی سوم مهر با حضور رئیس شورای جهانی صنایع دستی و 200 نفر از هنرمندان و مدیران صنایع دستی و هنرهای سنتی از کشورهای مختلف در اصفهان برگزار می‌شود، در تشریح مهم‌ترین برنامه‌های این اجلاس با اشاره به تجلیل از برترین‌های صنایع دستی و اعطای نشان «دست خلاق» به 10 نفر از هنرمندان برتر صنایع دستی کشور، گفت: چون برای اولین‌بار این کار انجام می‌شود، امسال این جایزه را به‌صورت ملی به هنرمندان ایرانی هدیه می‌کنیم، اما در نظر داریم از سال آینده این نشان را به عنوان اسکار صنایع دستی در سطح بین‌المللی و به هنرمندانی از ایران و دیگرکشورها اعطاء کنیم.

او با اشاره به این‌که شهر اصفهان متولی این جایزه است، عنوان کرد:‌ هیچ شهری در دنیا به اندازه اصفهان آمادگی کاندیدا شدن به‌عنوان پایتخت صنایع دستی دنیا را ندارد. میدان بی‌نظیری که در این شهر وجود دارد، آماده است تا نقش اصفهان را پررنگ‌تر از همیشه ایفا کند.

به گفته نامور مطلق، میزبانی این اجلاس فرصت مغتنمی برای معرفی اصفهان به عنوان پایتخت صنایع دستی جهان است و این آمادگی در اصفهان وجود دارد و ظرفیت‌های بی نظیر در این شهر می‌تواند اصفهان را به عنوان پایتخت صنایع دستی در جهان معرفی کند. او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مهم‌ترین اهداف این اجلاس گفت: تبادل علمی، توسعه تجاری و حضور در مدیریت جهانی مهم‌ترین اهداف ما از برگزاری این اجلاس در اصفهان است.

به باور معاون صنایع دستی کشور، برگزاری این اجلاس دارای نتایج ارزشمندی در ابعاد داخلی و خارجی است که در بعد داخلی می‌تواند باعث بهبود نگاه‌ها به صنایع دستی شود و شاهد نوزایی صنایع دستی درداخل باشیم ضمن این‌که در بعد خارجی نیز می‌توانیم شاهد این باشیم که صنایع دستی از عزلت خارج شود.

نامور مطلق در تشریح دیگر برنامه‌های اجلاس شورای جهانی صنایع دستی، به برپایی نمایشگاه بین‌المللی با 80 غرفه و عرضه مرغوب‌ترین صنایع دستی ایران و جهان و همچنین برپایی کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها