کوچکترین نوزاد دنیا به نام «امیلیا گرابارژیک» که حدود ۲۲۶ گرم وزن و ۲۲ سانتی‌متر طول دارد، در حال تلاش برای زنده ماندن است.
کد خبر: ۹۴۳۷۵۳
تلاش کوچکترین نوزاد دنیا برای زندگی +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، کودکی که ۹ ماه پیش در ویت، غرب آلمان، به دنیا آمد و در زمان تولد، تمام کف پای او حدوداً به اندازه یک ناخن انگشت و تمام وزنش تقریباً به اندازه یک فلفل بود، اکنون با لقبی که پزشکان به او داده‌اند ( جنگنده بند انگشتی )، درمانگران و مراقبانش را از مبارزه برای زندگی شگفت‌زده کرده است.

«امیلیا گرابارژیک» بتازگی به وزنی سالم برای کودکان تازه‌به‌دنیاآمده رسیده اما بنا بر گزارش‌ها، همچنان سبک‌ترین نوزادی است که در حال تلاش برای زنده ماندن است.

رکورد قبلی متعلق به «رامیسه رحمان» بود که مادرش در هفته ۲۵ حاملگی او را در مرکز پزشکی دانشگاه لویولای شیکاگو به دنیا آورد و ۸ اینچ (حدود ۲۰ سانتی‌متر) قد و ۸/۶ اونس (حدود ۲۴۳ گرم) وزن داشت.

دکتر «بهمن غروی»، رئیس کلینیک «چیلدرن اند یوث» در بیمارستان سنت ماری آلمان گفت: «زنده ماندن امیلیا پدیده‌ای معجزه‌آساست که تلاش مشترک پزشکان و جراحان، و همچنین تلاش خود امیلیا آن را ممکن کرده است.».

وی افزود: «کودکانی با وزن ۱۴ اونس (حدود ۳۹۶ گرم) بندرت زنده می‌مانند و باید به امیلیا برای تلاشی که به قصد نجات و بقا از خود نشان داده تبریک گفت. او براستی مبارزی کوچک است».

این دختر کم‌وزن و کوچک‌اندام در هفته ۲۶ بارداری و از طریق سزارین چشم به جهان گشوده است و پدر و مادرش، لوکاس و سابین، گفته‌اند که نمی‌دانند چقدر شانس نجات و زندگی برای فرزندشان وجود دارد.



دکتر غروی توضیح داد که در ابتدا پرستاران با پنبه آغشته به آب قند و لوله‌ای کوچک او را تغذیه می‌کردند اما یک عمل جراحی کوچک هم وقتی روی او انجام گرفت که وزنش به ۱۲ اونس (حدود ۳۴۰ گرم) رسید.

وی اضافه کرد: ممکن است که چنین مواردی در آینده به بیش‌فعالی و مشکلاتی در یادگیری منجر شود اما خوشبختانه تاکنون هیچ نشانه‌ای از ناتوانی جدی و خاصی در امیلیا دیده نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مینو
-
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
۰
۰
اخیییییی عسلم الهییییییییی اگه میخوای بچه خوبی باشی و اروم بمونی بی دردسر زنده بمونی اگه نه كه ..............................
ناشناس
-
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
۰
۰
بیشتر دكتر های زبده و باوجدان ایرانی خارج از كشور فعالیت میكنند چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نیازمندی ها