رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: استان سمنان از نظر شاخص سرانه دانشجویی رتبه اول کشور را دارد.
کد خبر: ۹۴۲۶۸۵
یک دانشجو به ازای 6 سمنانی

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از سمنان، دکتر شاهرخ رنجبر بهادری با اعلام این خبر افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان از نظر جذب هیات علمی و نسبت آن با دانشجویان نیز در شمار نخستین استان‌های کشور است بنابراین مدیران ارشد استان باید توجه ویژه‌ای به دانشگاه داشته باشد.

بهادری ادامه داد: به ازای هر 6 نفر در استان سمنان یک دانشجو وجود دارد که این یک فرصت مغتنم برای توسعه بیش از پیش استان در بخش‌های مختلف و خصوصا در حوزه آموزش عالی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه نسبت اعضای هیات علمی به دانشجویان در سطح کشور یک به ۶۴ است، تصریح کرد: در دانشگاه‌های آزاد کشور نسبت اعضای هیات علمی به دانشجویان یک به ۴۸ است و این درحالی است که نسبت اعضای هیات علمی به دانشجویان در دانشگاه‌های آزاد استان سمنان یک به ۲۷برآورد می شود.

دکتر رنجبر بهادری تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور در سه سال گذشته تحولات چشمگیری داشته و به عنوان بزرگترین مجموعه دانشگاهی حضوری در دنیا، حضوری موثر در فعالیت‌های علمی، پژوهشی، آموزشی، اجتماعی، فرهنگی و...فضاهای خارج از دانشگاهی و محیط پیرامونی خود داشته است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان از جذب 3 هزار و 900 عضو هیات‌علمی جدید در دانشگاه آزاد در سه سال اخیر و در دولت یازدهم خبر داد و گفت: این رقم به تنهایی بیش از نیروهای علمی جذب شده در دو وزارتخانه علوم و بهداشت و درمان است.

رنجبر افزود: در راستای ارتقاء کیفی آموزشی در 3 سال گذشته بیش از 4000 عضو هیات‌علمی در دانشگاه آزاد، ارتقاء یافتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان از وجود بیش از 200آزمایشگاه و کارگاه آزمایشگاهی در دانشگاه آزاد استان سمنان خبر داد و گفت: در حال حاضر 60آزمایشگاه و 47 کارگاه آزمایشگاهی با بیش از 4100 قطعه تجهیزات آزمایشگاهی و 311 نوع خدمت پژوهشی در دانشگاه‌های آزاد این استان فعالیت دارند.

وی در پایان از تلاش این دانشگاه برای ترغیب و تشویق دانشگاهیان خلاق به تولیدات علمی خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد این استان تاکنون 42 اختراع را به ثبت رسمی رسانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
یك سمنانی
-
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
خوشبحالمون ، به نظر من تعداد دانشجوی زیاد بجای اینكه اتفاق خوبی باشه یك خطر بالقوه حساب میشه ، شمار بالای دختران مجرد با سن بالا و تعداد بیشمار فارغ التحصیلان بیكار گواه این مطلب ، یاد حرفهای رئیس جمهور قبل می افتم كه تو سفر استانی كه سال 89 به سمنان داشت گفت : " كاری كنیم كه در سالهای آینده جوان بیكاری در این استان نباشد" میخواستم بگم دستش درد نكنه دیگه جوان بیكاری نداریم ، چون شهرك صنعتی مون رو تعطیل كرد و جوونا از این شهر رفتن
طاهره
-
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
داشتن این تعداد دانشجو افتخار نداره بلكه فاجعه هست. همه از بیكاری هجوم بردن به دانشگاه چشم بهم بزنی دكترا رو هم گرفتن . بعدش چی؟

نیازمندی ها