رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

دیپلمات انگلیس باید تحت رصد قرار گیرد

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر جدید کشورمان در بریتانیا و نیکولاس هاپتون، سفیر جدید بریتانیا در تهران بعدازظهر دیروز به‌طور همزمان در وزارت خارجه دو کشور حضور یافتند و با تسلیم رونوشت استوارنامه خود، با وزرای خارجه ملاقات کردند.
کد خبر: ۹۴۲۰۶۲

این اقدام در حالی صورت گرفت که بیش از یک‌سال است سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران و بریتانیا فعال بوده و تمامی امور جاری توسط کاردارهای دو کشور هدایت شده است. اکنون در پی محقق شدن شرایط برای ارتقای روابط، دو کشور تصمیم گرفتند که سفرای خود را در تهران و لندن مستقر کنند. یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه دیروز تاکید کرد که ارتقای روابط به معنای حل‌وفصل مسائل دوجانبه نبوده و جمهوری اسلامی ایران همچنان دیدگاه‌های خود را به‌صورت دوجانبه و غیرآن، بصراحت اعلام خواهد کرد.

انگلیس مداخله‌ در امور ایران را تکرار نکند

به دنبال ارتقای روابط جمهوری اسلامی ایران و انگلیس به سطح سفیر، مرتضی صفاری‌نطنزی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تاریخچه تاریک اقدامات انگلیس و دخالت‌های این کشور در ایران گفت: انگلیسی‌ها سابقه خوبی در ایران ندارند ولی اگر تعهد کنند مداخله‌های خود را تکرار نکنند، افزایش روابط تا سطح سفیر به نفع هر دو طرف خواهد بود و می‌تواند منجر به جذب سرمایه خارجی در کشور شود.

وی در گفت‌وگو با جام‌جم با تاکید بر این‌که ارتقای روابط می‌تواند دو کشور را از مزیت‌های بزرگی منتفع کند، تاکید کرد: هر چه ارتباطات جمهوری اسلامی ایران در ابعاد دیپلماتیک روان‌تر و بی‌مشکل‌تر باشد، به نفع کشور خواهد بود. ولی‌الله نانواکناری، دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم درخصوص ارتقای روابط ایران و انگلیس به سطح سفیر گفت: ایجاد روابط با هر کشوری اقدام مثبتی است که در صورت رعایت برخی ملاحظات می‌تواند به گسترش ارتباط در راستای منافع کشور بینجامد.

وی با تاکید بر این‌که رعایت عدالت و رابطه دوستانه بین کشورها از اصول اصلی دیپلماتیک است، افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران ارتباط با تمامی دولت‌ها بجز رژیم غاصب صهیونیستی است لذا برقراری مجدد ارتباط با کشور انگلیس نیز در چارچوب تعامل دوستانه بین کشور‌ها قرار می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها