رهگیری قاچاق با سامانه جامع گمرکی

جعل فیش بانکی غیرممکن شد

مراحل پیچیده ترخیص کالا در مبادی گمرک صدای تاجران را در آورد و علاوه بر تحمیل هزینه‌های هنگفت انبارداری، دریافت تاییدیه استاندارد پروسه طولانی مدت را طی می‌کند.
کد خبر: ۹۳۵۴۱۸
ترخیص کالا از گمرک طولانی شد/ 120 روز انتظار

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس گفت: طولانی شدن روند ترخیص علاوه بر تحمیل هزینه‌های هنگفت انبارداری به تاجران، مشکلات دیگری برای آنان دارد.

محمد امین صباغی زاده با اشاره به اینکه بخش خصوصی همچنان در مظلومیت به سر می‌برد، بیان داشت: هموار کردن راه برای فعالیت بخش خصوصی لازمه توسعه کشور است چرا که این بخش خصوصی است که در عرصه تولید فعالیت دارد و دستگاه‌های دولتی تنها نظاره‌گر هستند.

صباغی‌زاده با اشاره به معضلات ترخیص کالا از گمرکات استان، افزود: روند ترخیص کالا از گمرکات طبق قانون باید ۲۴ ساعت به طول بینجامد و این در حالی است که سازمان‌هایی که با گمرک مرتبط هستند این مدت را طولانی می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس اضافه کرد: طولانی شدن روند ترخیص علاوه بر تحمیل هزینه‌های هنگفت انبارداری به تاجران، مشکلات دیگری را برای آنان در پی دارد.

صباغی‌زاده عدم وجود آزمایشگاه‌های مجهز در بحث تعیین استاندارد را از دیگر مشکلات بخش ترخیص عنوان کرد و افزود: تاجران به ناچار کالاهای خود را برای اخذ استاندارد به استان‌های دیگر می‌فرستند که برای اخذ جواب از سوی این آزمایشگاه‌ها گاهی باید تا ۱۲۰ روز منتظر بمانند که این شرایط نمی‌تواند برای تجارت عقلانی باشد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی باید در استانی همانند هرمزگان که دروازه اقتصادی کشور است زیرساخت‌های آزمایشگاهی را تقویت کند، گفت: اگر همکاری‌های لازم با بخش خصوصی در اعطای زمین و پرداخت تسهیلات انجام می‌شد دیگر شاهد بروز چنین مشکلاتی نخواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
میثم
-
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
۰
۰
دقیقا الان 120روز هم گذشته و همچنان در انتظار

نیازمندی ها