دیگر خبری از قهر مرد شماره یک کشتی فرنگی نیست؛

بنا: قصد کناره‌گیری ندارم

محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی برخلاف گذشته دیگر قصد قهر و تهدید به کناره‌گیری ندارد، چراکه این بار به قول خودش نتیجه ضعیف گرفته و باید نقد شود، به عبارتی او می‌داند اگر برود دیگر نازش خریدار ندارد!
کد خبر: ۹۳۴۶۱۶

بنا که با حمایت فدراسیون کشتی مواجه شده است، در این‌باره می‌گوید: دست فدراسیون کشتی درد نکند. فعلا هیچ فکری نمی‌توانم برای آینده داشته باشم. البته جدیدا مد شده که می‌گویند فلانی خداحافظی کرده است. من اصلا قصد خداحافظی از کشتی را ندارم. افتخار می‌کنم که در کنار کشتی باشم، ولی باید به تهران برگردیم. باید مسابقات کشتی آزاد هم در المپیک به پایان برسد و شرایط دیده شود. هیچ‌کسی از آینده خبر ندارد.

او به حمایت از دستیارانش پرداخت و در پاسخ به این‌که آیا در کادر فنی خود تغییراتی را ایجاد خواهد کرد، گفت: می‌گویم که هر تقصیری بوده، هر شرایطی به‌وجود آمده و هر ملاحظه‌ای که در این ده ماه به‌خاطر شرایط سخت انجام شده، کاملا متوجه من است، پس مقصر من هستم. اگر قرار است کسی عوض بشود، آن شخص من هستم. طبیعتا وقتی بروم، کادر فنی هم که با من آمده، می‌رود.

بنا، آماده ‌نبودن شرایط بدنی شاگردانش را رد کرد و گفت: شرایط المپیک، سخت است. کم آوردن از نظر بدنی را اصلا قبول ندارم. تک به تک و وزن به وزن باید در نظر بگیریم کشتی‌گیران ما کجا بودند و از کجا به کجا رسیدند و ما چه مدت زمانی در اختیار داشتیم؟!

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد این‌که از شکست کدام ‌یک از فرنگی‌کاران در المپیک 2016 بیشتر از همه ناراحت شده است، به تسنیم گفت: در المپیک 2012 لندن، مدال طلای حمید سوریان باعث روحیه‌ای شد که بقیه کشتی‌گیران هم حرکت کنند، چون عملکرد او به‌عنوان سردار، تأثیرگذار است. باخت حمید سوریان در روز اول با این‌که در همان روز مدال برنز سعید عبدولی را داشتیم، شرایطی را به‌وجود آورد که در تیم به‌هم‌ریختگی ایجاد شد. باخت سوریان، تلخ‌ترین شکست بود.

بنا گفت: شما اول این را به من بگویید که اجازه می‌دهند من سرمربی بمانم یا نه، بعدا از مدیریت صحبت کنیم! همه این مسائل بعد از المپیک و پس از بازگشت ما به ایران در جلسات شورای فنی بررسی می‌شود و مورد کارشناسی قرار می‌گیرد. شورای فنی باید نگاه کند و ببیند ایرادهای من چیست. اگر مثلا تیم ملی کشتی آزاد موفق شود، دیگر مساله‌ای نیست. ان‌شاءالله تیم ملی کشتی آزاد ما موفق می‌شود و ضعف کشتی فرنگی را جبران می‌کند.

بنا خودمحور است

انتقادها از کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی و در راس همه محمد بنا ادامه دارد. هرچند وی میان رسانه‌ها و مردم نیز طرفداران بسیار دارد، اما منتقدان بنا نتایج ضعیف تیم ملی را برنمی تابند. علیرضا لرستانی، عضو شورای فنی کشتی فرنگی یکی از این منتقدان است که درباره نتایج ضعیف کشتی فرنگی ایران گفت: اشکال بزرگ بنا خودمحور بودن اوست و این سبب شد کشتی فرنگی ما به بن‌بست بخورد، در حالی که نمی‌توان با خودمحوری کارها را بدرستی پیش برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها