نجف خان زن محجبه مسلمان تنها 3 روز بود که در یک مرکز دندانپزشکی در ایالت ویرجینیا شروع به کار کرده بود.
کد خبر: ۹۲۹۱۰۷
زن محجبه آمریکایی از محل کارش اخراج شد!

به گزارش جام جم آنلاین وبه نقل از خبرگزاری صداوسیما ، یک زن مسلمان آمریکایی به علت امتناع از کنار گذاشتن حجاب خود در محل کار، از کار برکنار شد.
نجف خان زن محجبه مسلمان تنها 3 روز بود که در یک مرکز دندانپزشکی در ایالت ویرجینیا شروع به کار کرده بود.
با این حال رئیس این مرکز با ادعای اینکه پوشش وی ممکن است برخی از بیماران را آزار بدهد و بهتر است محیط این مرکز بدون تنش باشد از او می خواهد تا در محیط کار از پوشش اسلامی استفاده نکند، که این پیشنهاد با مخالفت نجف خان روبرو می شود.
رئیس مرکز این زن مسلمان را تهدید می کند در صورتی که به استفاده از حجاب در محیط کار ادامه دهد، شغل خود را از دست خواهد داد.
خانم نجف خان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس گفت:« فکر نمی کردم این موضوع تا این حد به یک مسئله بزرگ تبدیل شود. کاملا مطمئن بودم که ممکن است این درخواست از من بشود، اما نمی توانستم تصور کنم که این موضوع ممکن است باعث شود که اگر من حجاب خود را کنار نگذارم، اخراج شوم.»
در همین رابطه شورای روابط آمریکایی – اسلامی (CAIR) از این مرکز دندانپزشکی خواست تا این زن مسلمان را مجددا بکار بگیرد و برای جبران صدمات روحی و مالی غرامت پرداخت نماید.
ابراهیم هوپر مدیر روابط عمومی این نهاد اسلامی گفت:«هیچ کارمندی بدلیل پایبندی به اصول اعتقادی و مذهبی نباید کار خود را از دست بدهد. ما از مرکز دندانپزشکی می خواهیم تا این زن مسلمان را مجددا بکار بگیرد و بر اساس آنچیزی که در قانون مشخص شده است به وی امکانات مناسب بر اساس اعتقادات مذهبی ارائه کند.»
تاکنون این مرکز دندانپزشکی در این رابطه هیچ اعلام نظری نکرده است.
این موضوع یک سال پس از آن اتفاق می افتد که دادگاه عالی آمریکا رای به نفع سامانتا علوف یک زن مسلمان آمریکایی داد که سال 2008 به دلیل داشتن حجاب اسلامی در یک شرکت آمریکایی استخدام نشده بود.
این شرکت مدعی شده بود، این زن مسلمان مقررات پوشیدن لباس در آن شرکت را نادیده گرفته است، اما دادگاه عالی آمریکا اعلام کرد این شرکت حقوق مدنی را برای این زن مسلمان نادیده گرفته است بنابراین به نفع وی رای داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
طاهره
-
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
۰
۰
متاسفانه در كشور ما هم در بسیاری از ادارات و ارگانهای خصوصی داشتن حجاب یك نقطه ضعف محسوب میشه. و شرط استخدام داشتن آرایش و ظاهر خاص هست. یكی از اقوام خودم بدلیل چادری بودن بعد از مدتی از كار اخراج شد.
ایمانـــ
-
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
۰
۰
تو ایرانم كسی بدون حجاب بره سركار اخراجش میكنن
هر كشوری قانون خودشا داره كه باید رعایت كرد

نیازمندی ها