نشریه «دویچه ویرتشافت ناخریشتن» نوشت: باوجود حمایت آلمان از تجارت با ایران، آمریکا از معامله بانک های آلمانی با ایران جلوگیری می کند.
کد خبر: ۹۲۸۲۵۲
ممانعت آمریکا از معامله بانک های آلمانی با ایران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، نشریه «دویچه ویرتشافت ناخریشتن» نوشت: آمریکا از معاملات بانک های آلمانی با ایران جلوگیری می کند. دولت جمهوری فدرال آلمان اکنون در نظر دارد در این زمینه به بانکهای آلمانی بها دهد و از آنها در تجارت با ایران حمایت کند؛ اقدامی که هرچند سایر کشورهای اروپایی نیز پیشتر در موردش وعده هایی را مطرح کرده بودند اما این تلاشها تاکنون هیچ موفقیتی را در پی نداشته است.

سخنگوی دولت فدرال آلمان در برلین گفت: ما با بانکهای آلمانی در ارتباطیم تا امکان تقویت مناسبات میان آلمان و ایران فراهم آید.

علت این واکنش، اعتراض شرکت های آلمانی و ایرانی درباره خودداری بانک های اروپایی از تجارت با ایران به علت تحریمهای موجود آمریکا علیه این کشور عنوان شده است.

پس از آنکه اتحادیه اروپا درپی حصول توافق بر سر مناقشه اتمی ایران تحریم های این کشور را لغو کرد، بانکهای آلمانی همانند موسسات مالی سوئیسی نگران بروز مشکلاتی برای خود شدند زیرا دولت آمریکا هنوز تحریمهای ایران را لغو نکرده است.

همزمان، وزارت خارجه آلمان نیز به وجود مشکلات احتمالی بانک های آلمانی در تجارت با آمریکا اذعان کرد.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی آلمان در این زمینه گفت: هم دولت آلمان و هم دولتهای انگلیس و فرانسه بارها در مواضع خود اعلام کرده اند که از طرف آلمان و سیاست اروپا هیچ مانعی در ورود بانکهای اروپایی برای تامین اعتبار مالی معاملات تجاری یا سرمایه گذاری طرحها در ایران وجود ندارد.

در ماه مه گذشته، اداره آمار فدرال آلمان از افزایش هفت درصدی صادرات آلمان در سه ماهه نخست سال میلادی کنونی به ایران خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
جانبازو بازنشسته
-
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
۰
۰
آقای روحانی ریئس جمهور محترم تحویل بگیر

نیازمندی ها