در اواسط گرمترین ماه سال هموطنان شمالی ترین نقطه کشور همچنان با مشکل برف دست و پنجه نرم می‌کنند به نحوی که در ارتفاعات شهرستان مشگین شهر ماشین آلات راهداری همچنان مشغول برف روبی و بازگشایی راههای عشایری پوشیده از برف هستند.
کد خبر: ۹۲۲۳۸۹
برف روبی در دمای 27 درجه سانتیگراد

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایرنا، در حالی که شهروندان مشگین شهر هوای گرم با 27 درجه سانتیگراد را تجربه کردند، در ارتفاعات این شهرستان ماشین آلات راهداری و راهسازی همچنان مشغول برف روبی و بازگشایی راههای عشایری پوشیده از برف هستند.

مدیر کل امور عشایری استان اردبیل با بیان این مطلب گفت: استان اردبیل دارای یک هزار و 650 کیلومتر جاده عشایری می‌باشد که 13 محور آن در تمامی فصول سال پوشیده از برف است .

قادر هنرمند افزود: از آغاز کوچ بهاره تا کنون اکثر معابر ییلاقی برف روبی، بازگشایی و بهسازی شده و تا پایان هفته جاری عملیات برف روبی در تمامی محورهای عشایری به اتمام می رسد.

وی تصریح کرد: با بازگشایی جاده های عشایری دسترسی دام های عشایر به مراتع بالا دست امکان پذیر شده و خوشبختانه امسال پوشش گیاهی مراتع سبلان بسیار مناسب می باشد.

فرماندار شهرستان مشگین شهر نیز با بیان اینکه با بازگشایی جاده های ییلاقی پای میهمانان تابستانی نیز به ییلاقات زیبای سبلان باز شده است، افزود: وجود برف در منطقه در این فصل از سال قابلیتی بی نظیر برای توسعه بخش گردشگری استان اردبیل بویژه شهرستان مشگین شهرمی باشد.

ابراهیم امامی با تاکید بر آمادگی کامل فرمانداری برای جلب و جذب سرمایه به منظور توسعه توریسم عشایر گفت: خوشبختانه به دنبال سفر رئیس سازمان امور عشایر کشور به مشگین شهر این شهرستان به عنوان پایلوت گردشگری عشایر در کشور انتخاب شده است .

گفتنی است؛ مشگین شهر در 90 کیلومتری شمال غرب اردبیل و در دامنه کوه سبلان قرار دارد و ارتفاعات و قله کوه سبلان تقریباً در طول سال پوشیده از برف می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها