بارش باران در شمال ایران ادامه دارد

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: موج بارش ها همچنان در شمال کشور ادامه دارد.
کد خبر: ۹۱۹۷۶۱
بارش باران در شمال ایران ادامه دارد

به گزارش جام جم آنلاین ، محمد اصغری افزود: طی ساعات گذشته همچنان بارش ها در بخش های شمالی کشور ادامه داشته است که بطور مثال می توان به شهرهای ارومیه، ‌بجنورد، قراخیل، ‌کلاله، ‌دشت ناز، ‌بستان آباد، مانه و سملقان درخراسان شمالی، اینچه برون درگلستان،‌ علی آباد،‌ آمل و کجور اشاره کرد.

وی گفت: آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل ، گیلان، ‌مازندران،‌ گلستان، ارتفاعات در زنجان، قزوین، البرز، ‌تهران، ‌سمنان، خراسان شمالی و بخش هایی از خراسان رضوی امروز گاهی بارانی خواهد بود.

اصغری افزود: فردا علاوه بر استانهایی که به آنها اشاره شد در شمال کردستان و مناطق بیشتری از زنجان بارانی است.

وی گفت: شدت بارندگی ها را طی 24 و 48 ساعت آینده برای اردبیل و گیلان پیش بینی کرده ایم.

اصغری افزود: یکشنبه بر مناطق تحت پوشش ابر و شدت ریزش باران در گلستان افزوده می شود.

وی گفت: علاوه بر این، در استانهایی که به آنها اشاره شد بارندگی ها ادامه خواهد داشت و بر قوت بارندگی ها در ارتفاعات سمنان هم اضافه می شود.

اصغری افزود: همچنین روز دوشنبه بر شدت بارندگی ها و ریزش ها در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزوده می شود.

وی گفت: بارش ها در روز سه شنبه، تقریبا مشابه با دوشنبه خواهد بود و هوای مناطق بیشتری از قزوین ، البرز ،‌تهران و سمنان ابری و بارانی است.

اصغری با اشاره به اینکه این روزها مسافرانی بسیاری به سفر رفته اند، افزود: در مشهد مقدس امروز و فردا احتمال بارندگی وجود دارد و همچنین روند گرم شدن نسبی دما را برای این شهر پیش بینی می کنیم و وزش باد در ساعات بعدازظهر در مشهد وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هوا در شیراز تا اواسط هفته آینده صاف و به دلیل وزش باد کمی آلوده خواهد بود گفت: هوای اصفهان هم به دلیل وجود وزش باد کمی مانند شیراز ، غبار آلود خواهد بود.

اصغری گفت: در کرمان وزش باد تا اوایل هفته آینده کماکان ادامه خواهد داشت و کمی از گرمای این شهرکاسته می شود.

اصغری افزود: در اهواز وزش باد و گرد و خاک را خواهیم داشت و در این شهر تا دوشنبه و سه شنبه از گرمای آن کاسته می شود.

وی گفت: در بندرعباس وزش باد پدیده غالب خواهد بود و در کرمانشاه کمی هوای آن غبار آلود است.

اصغری افزود: هوای تبریز تا اواسط هفته آینده گاهی بارانی خواهد بود و در رشت هم پیش بینی می شود تا اواخر هفته هوای آن گاهی بارانی باشد و از شنبه هم هوای رشت خنک تر می شود.

وی با بیان اینکه هوای تهران هم گاهی نیمه ابری و بدون تغییر قابل توجه در دما خواهد بود گفت: وزش باد نسبتا شدید برای روز یکشنبه در پایتخت پیش بینی می شود.

اصغری با اشاره به اینکه بسیاری از هموطنان به مناطق شمال غرب کشور و سواحل دریای خزر سفر کرده اند گفت: شدت بارندگی ها در مناطق کوهستانی در حد سیلاب و آبگرفتگی است و به مسافران توصیه می شود از بیتوته در اطراف رودخانه ها چشم پوشی کنند.

وی افزود: تغییرات دمایی نیز طوری است که از فردا روند کاهش دما ملموس خواهد بود.

کارشناس هواشناسی گفت: سواحل خلیج فارس،‌ دریای عمان و دریای خزر مواج خواهد بود و از مسافران به این مناطق خواست از شنا کردن در دریا جدا چشم پوشی کنند.

اصغری با اشاره به اینکه استان های ایلام ،‌خوزستان و بوشهر مکان هایی هستند که احتمال غبارآلوده شدن آنها بسیار زیاد است، افزود: توده گرد و خاکی در عراق شکل گرفته است و به احتمال قوی بتدریج هوای این استانها را آلوده خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها