منابع امنیتی عربستان از وقوع یک انفجار انتحاری در نزدیکی حرم نبوی (ص) در مدینه منوره خبر دادند. همچنین یک حمله انتحاری هم در شهر قطیف عربستان سعودی رخ داده است.
کد خبر: ۹۱۹۳۳۰
انفجارهای انتحاری در مدینه منوره و قطیف +فیلم و عکس

به گزارش جام جم آنلاین، شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد: یک فرد انتحاری خود را در اطراف یکی از مراکز امنیتی عربستان سعودی در نزدیکی مسجد النبی در مدینه منوره منفجر کرد. نیروهای امنیتی عربستان برای جلوگیری از هرج و مرج به خاطر هجوم نماز گزاران، مانع خروج آنها از حرم نبوی شدند.

این در حالی است که نزدیک به دو میلیون تن در ماه مبارک رمضان برای زیارت مسجد النبی وارد مدینه شده اند.

العربیه همچنین افزود: این انفجار تروریستی در نزدیکی مقر اصلی دادگاه شرع شهر مدینه منوره صورت گرفته است.

خبرنگار شبکه العربیه در مسجدالنبی درباره حادثه انفجار در این منطقه گفت: این انفجار در بخش شمالی مسجدالنبی موقع افطار به وقوع پیوست. این انفجار پارکینگ خودروها را هدف قرار داده و در نزدیکی این پارکینگ مقر نیروهای فوق العاده نیز واقع است. اوضاع امنیتی در این منطقه خوب است و مشکلی برای نمازگزاران ایجاد نشده و به کسی آسیب وارد نشده است. شمار زیادی از نیروهای امنیتی در این منطقه حضور دارند.

در تصاویر منتشر شده از این انفجار، دود در اطراف حرم شریف نبوی (ص) به هوا برخاسته و جمعیت زیادی در محل مشاهده می‌شود.

شبکه سی. ان. ان، شمار تلفات اقدام های انتحاری را در شهر مدینه، 4 نظامی عربستانی اعلام کرد و افزود: دو عامل انتحاری هم کشته شده اند.

همچنین به گزارش خبرگزاری فرانسه ، شبکه‌های خبری از انفجار بمب در مقابل مسجد «حسین العمران» در منطقه شیعه‌نشین قطیف در شرق عربستان خبر دادند.

یک عامل انتحاری پس از آن که با ممانعت مردمی در ورود به این مسجد ناکام ماند، خود را مقابل در ورودی این مسجد منفجر کرد.

یک شاهد که هنگام بروز انفجار در شهر پر جمعیت قطیف در شرق عربستان در محل حضور داشت گفت:‌ اطمینان دارم که این انفجار، بمب گذاری انتحاری بود؛ ‌توانستم جسد وی را ببینم که قطعه قطعه شده است.

هنوز اطلاعات بیشتری در مورد این انفجارهای انتحاری مخابره نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فرانك
-
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
۰
۰
مثلا میخواهند بگویند كه ما هم قربانی تروریسم هستیم....!!!!!برو برادر من.....شما خود خود خود تروریسم هستید..!!!!

نیازمندی ها