در اعتراض به رفتار شرم آور با پناهجویان

سازمان پزشکان بدون مرزکمک اتحادیه اروپا را نپذیرفت

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد، در اعتراض به توافق اتحادیه اروپا و ترکیه درباره پناهجویان، از پذیرش هرگونه حمایت مالی از این اتحادیه خودداری خواهد کرد.
کد خبر: ۹۱۴۲۲۲
سازمان پزشکان بدون مرزکمک اتحادیه اروپا را نپذیرفت

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان پزشکان بدون مرز سال گذشته 63 میلیون دلار از اتحادیه اروپا دریافت کرده بود.

در بیانیه ای که این گروه منتشر کرده است، آمده است:« این سازمان اعلام میکند، در اعتراض به رفتار شرم آور اتحادیه اروپا با پناهجویان و تلاش برای بیرون راندن آنها از مرزهای اروپا، از دریافت کمک های مالی اروپا خودداری خواهد کرد.»

در بیانیه این گروه بار دیگر از توافق بین اتحادیه اروپا با ترکیه برای بازگرداندن پناهجویان از خاک اروپا به ترکیه به شدت انتقاد شده است.

«ژروم اوبریت» دبیرکل سازمان پزشکان بدون مرز در نشست خبری گفت:«این سازمان بارها ازاین توافقنامه به شدت انتقاد کرده است. اتحادیه اروپا به جای ارائه خدمات به پناهجویان در خاک اروپا آنها را مجبور به ترک این قاره می کند.»

نزدیک به سه ماه پیش اتحادیه اروپا و ترکیه در بروکسل، بر سر ممانعت از ورود پناهجویان به خاک اروپا از طریق ترکیه توافق کردند.

بر اساس این توافقنامه، آنکارا متعهد شد تا تمامی پناهجویانی را که در خاک یونان مستقر هستند، به ترکیه بازگرداند و در مقابل اتحادیه اروپا پناهجویان را بطور مستقیم از ترکیه خواهد پذیرفت.

با امضای این توافقنامه ترکیه برای میزبانی و ایجاد تسهیلات به منظور نگهداری پناهجویان، سه میلیارد یورو از اتحادیه اروپا تا پایان سال 2018 دریافت خواهد کرد.

این استرداد با اعتراض بسیاری از نهادهای حقوق بشر همراه بوده است. این سازمان ها و نهادها بر این باورند ترکیه مکان مناسبی برای پناهجویان نیست.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان ملل متحد، بیش از یک میلیون پناهجو در سال گذشته میلادی وارد خاک اروپا شده اند.

منبع : پرس تی وی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها