رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خبر داد

تهیه طرح آبرسانی اضطراری در ۴۰۰ نقطه تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز از طرح آب رسانی اضطراری در ۴۰۰ نقطه شهر تهران به عنوان تنها طرح مناسب ارائه شده در سه روز نخست وقوع بحران نام برد.
کد خبر: ۹۱۳۷۷۹
تهیه طرح آبرسانی اضطراری در ۴۰۰ نقطه تهران

به گزارش جام جم آنلاین، نخستین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران تهران در سال 95 با هدف ارائه گزارش عملکرد و پیگیری مصوبات، طرح برنامه‌های پیشنهادی کارگروه تخصصی تشکل‌های مردم نهاد و بررسی طرح آبرسانی در شرایط اضطراری شهر تهران برگزار شد. این جلسه با حضور روسای شورای اسلامی شهر تهران، سازمان مدیریت بحران کشور، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و روسا و دبیران کارگروه‌های تخصصی چهارده گانه این شورا برگزار شد، مصوبات جلسات قبل و فعالیت‌های کارگروه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تاکید بر اهمیت فعالیت کارگروه تشکل‌های مردم نهاد بر لزوم ارتباط این کارگروه با دیگر کارگروه‌های شورای هماهنگی مدیریت بحران و استفاده از تجربیات آنها تاکید کرد.

وی از این کارگروه به عنوان یکی از کارگروه‌های مهم شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران نام برد و از مستقل بودن آن به عنوان نشانه این اهمیت یاد کرد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز از طرح آب رسانی اضطراری در 400 نقطه شهر تهران به عنوان تنها طرح مناسب ارائه شده در سه روز نخست وقوع بحران نام برد و افزود: باید به دنبال تصویب کلیات طرح و تامین اعتبار لازم از طریق وزارت کشور بود.

همچنین در این جلسه محسن نادی مشاور رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در شورای هماهنگی مدیریت بحران ارائه داد و ضمن تشریح موضوعات محوری این جلسه از افزایش هماهنگی و برگزاری جلسات منظم شورا و کارگروه‌ها خبر داد و گزارشی از جلسات برگزار شده و دستاوردهای این جلسات ارائه داد.

در ادامه این جلسه مشکینی رئیس کارگروه تشکل‌های مردم نهاد شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران نیز گزارشی از فعالیت این کار گروه ارائه داد و ضمن تشریح اولویت‌های کارگروه نقاط قوت و ضعف در این بخش را توضیح داد.

وی بر لزوم راه اندازی دبیرخانه دائمی و بانک اطلاعاتی به عنوان دو نیاز عمده کار گروه تاکید کرد و گفت: به منظور ارتباط بهتر با تشکل‌های مردمی و نیز شناسایی این تشکل‌ها به دبیرخانه و اقدامات پایشی لازم برای جمع آوری بانک اطلاعاتی نیاز داریم.

همچنین مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با تقسیم فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در زمان قبل و بعد از وقوع بحران بر ضرورت توجه به فعالیت‌های آموزشی در زمان قبل از بحران و لزوم استفاده از ظرفیت‌های محلات برای راه اندازی این گروه‌ها و استفاده بهینه از ظرفیت آنها در زمان بعد از وقوع بحران تاکید کرد.

وی گفت: سمن‌ها معمولاً در نقاط مختلف شهر پراکنده هستند و در نتیجه در زمان وقوع بحران نمی‌توان از ظرفیت آنها استفاده کرد، در نتیجه برای استفاده مناسب از این تشکل‌ها باید به ظرفیت محلات و تقویت فعالیت‌های محلی در این زمینه فکر کرد.

در ادامه جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران، عباس استاد تقی زاده - قائم مقام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز بر استفاده از بانک‌های اطلاعاتی شورای شهر تهران در زمینه فعالیت سمن‌ها به منظور پرهیز از دوباره کاری تاکید کرد و توجه به موضوع عملیاتی شدن تشکل‌های مردمی در زمان وقوع بحران را واجد اهمیت دانست.

همچنین ستایشی رئیس کارگروه حقوقی شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران نیز به تشریح ابعاد حقوقی فعالیت تشکل‌های مردمی و استفاده از ظرفیت این تشکل‌ها در موضوع بازسازی و بازتوانی پرداخت.

در ادامه جلسه نیز پرورش مدیر عامل آبفای استان تهران به تشریح نحوه اجرای طرح آبرسانی اضطراری در 400 نقطه شهر تهران پرداخت و گزارشی از اجرای این طرح در شرایط اضطراری پایتخت ارائه داد.

وی سیمای کلی طرح آبرسانی در شرایط اضطرار شهر تهران را توضیح داد و ضمن تفکیک دو طرح کوتاه مدت و بلند مدت به بررسی این برنامه‌ها پرداخت و آبرسانی از طریق منابع آبی در 400 نقطه شهر را به عنوان طرح مناسب برای سه روز نخست بعد از وقوع حادثه در شهر نام برد و گفت: موضوع دیگری که باید به آن توجه کرد مقاوم سازی شبکه آبرسانی، پایدارسازی و رفع نقاط ضعف به منظور آماده سازی آن برای بازگشت سریع به حالت عادی در زمان وقوع بحران است.

به گزارش سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در این جلسه حاضران به بررسی ابعاد مختلف طرح آبرسانی در شرایط اضطراری شهر تهران پرداختند و گزارش فنی نحوه اجرای این طرح نیز ارائه شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها