بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید در نگرش اعراب نسبت به این رژیم تغییراتی ایجاد شده و در حال حاضر دولت‌های عرب، اسرائیل را یک متحد برای خود می‌دانند.
کد خبر: ۹۱۱۷۸۳

در همین حال اسحاق هرتزوگ، یکی از مقامات دیگر اسرائیلی نیز گفته است، درگیری بین اسرائیل و برخی کشورهای عربی به پایان رسیده است.

به گزارش تسنیم، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به پرسش یکی از اعضای دفتر کمیته یهودیان آمریکا در برلین درباره بزرگ‌ترین فرصت‌ها و چالش‌ها در روابط این رژیم و اتحادیه اروپا گفت: فکر می‌کنم آنها درک می‌کنند که اسرائیل اساسا بخش غربی خاورمیانه را ایمن نگه می‌دارد و این موضوع مانع آن می‌شود که فاجعه داعش دامنگیر میلیون‌ها نفر دیگر در منطقه شود. پیامدهای این وضع این خواهد بود که مردم فرار خواهند کرد و روشن است که به طرف اروپا و آلمان می‌آیند.

نتانیاهو افزود: موضوع مهم‌تر این است که تغییرات بیشتر و مثبت‌تری در نگرش کشورهای عرب درخصوص اسرائیل به‌وجود آمده است. بسیاری از مقامات و دولت‌های عربی متوجه شده‌اند که اسرائیل دشمن آنها نیست بلکه متحدشان در برابر اسلام‌گرایی ستیزه‌جویانه از طرف شیعیان تحت رهبری ایران یا سنی‌های تحت رهبری داعش است.

وی یاد آور شد: بنابراین، مقامات و دولت‌های عرب اکنون ما را یک متحد می‌دانند و با اسرائیل همکاری می‌کنند.

اسرائیل در حالی اعراب را متحد خود می‌داند که تا چند سال پیش دولت‌های عربی اسرائیل را رژیمی سرطانی و منحوس می‌دانستند که از سوی استعمارگران در قلب خاورمیانه کاشته شده است.

به نظر می‌رسد ظهور گروه‌های افراطی نظیر داعش ودشمنی کورکورانه برخی کشورهای عرب با ایران ازجمله عربستان سعودی شرایطی را به‌وجود آورده باشد تا مقامات رژیم صهیونیستی هر روز گستاخ‌تر از دیروز به همکاری و اتحاد خود با کشورهای عرب مسلمان افتخار کنند.

در همین ارتباط اسحاق هرتزوگ، رئیس حزب المعسکر الصهیونی نیز گفته است: دوره نزاع اسرائیل و کشورهای عربی معتدل پایان یافته و زمان صلح بین آنها فرارسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها