علیرضا جهانبخش پس از سپری کردن یک فصل موفق در آلکمار حالا فقط روی تیم ملی فوتبال تمرکز دارد.
کد خبر: ۹۰۹۸۳۳
کی روش با کسی شوخی ندارد / رضایتنامه من میلیاردی است / به ایران بر نمی گردم!

به گزارش جام جم ورزشی ، تیم ملی فوتبال ایران در دیدار تدارکاتی قرار است به مصاف قرقیزستان برود. جهانبخش با انگیزه کامل در تمرینات تیم ملی شرکت کرد هر چند در این میان مصدوم هم شد. او که هم اکنون به همراه تیم ملی فوتبال در اسکوپیه به سر می برد پیش از اعزام تیم ملی گفت و گویی با جام جم آنلاین انجام داد. او در این گفت و گو از کی روش گفت و تیم ملی فوتبال. از زندگی در هلند و از ادامه فوتبال در لیگ اوردیسیه(لیگ هلند). ماحصل این گفت و گو پیش روی شماست:

تمرینات تیم ملی فوتبال چگونه پیش می رود؟ همه چیز حاکی از آمادگی است یا اینکه خستگی در بازیکنان دیده می شود؟

برخی از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران مسابقات سختی را پشت سر گذاشته اند و طبیعی است که خستگی در میان برخی از بازیکنان دیده شود. اما چیزی که خیلی مهم است این است که انگیزه زیادی بین همه وجود دارد و رقابت مثل همیشه بالاست. بازی های دوستانه ای که در پیش داریم تفاوت زیادی در شرایط تیم ملی به وجود می آورد.

دیدار با مقدونیه و پس از آن قرقیزستان چقدر می تواند مفید باشد؟

هر دیدار تدارکاتی نکات مثبت خودش را دارد. مقدونیه تیم خوبی است و در سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته. این تیم به زمان بیشتری نیاز دارد تا به یک تیم خوب و مطرح در فوتبال اروپا تبدیل شود و بر روی آینده برنامه ریزی می کنند. دیدار با قرقیزستان هم بسیار مفید است. قرقیزستان از تیم های خوب آسیای میانه و مرکزی است و به بالا رفتن آمادگی ما خیلی کمک خواهد کرد.

یکی از موضوعات مهم دیگر ابقای کی روش است. این اتفاق برای شما خوشحال کننده بود؟

بله درست است. خیلی خوشحال شدیم که کی روش در تیم ملی فوتبال ماند. او مربی بسیار بزرگی است و در سال های اخیر به خوبی با او کار کرده ایم. اگر او می رفت و مربی جدیدی می آمد مدت زمانی طول می کشید تا شناخت متقابل نسبت به یکدیگر حاصل شود.

با کی روش باید نسبت به صعود به یک جام جهانی دیگر امیدوار باشید.

بله. وقتی امید نباشد دلیل ندارد اصلا به خودمان زحمت بدهیم و بیاییم در تمرینات سخت شرکت کنیم. آینده ما روشن است و نسبت به صعودی دیگر به جام جهانی بسیار امیدواریم البته راه طولانی در پیش است. سختی های زیادی در انتظار ماست. اما مگر می شود بدون تحمل سختی به جام جهانی رفت؟ اصلا همین سختی ها خودش شیرینی کار است!

و امید و اطمینان کی روش به لژیونرهایی مثل شما ادامه دارد. این برای شما بیشتر حاشیه امنیت ایجاد می کند و یا اینکه باعث می شود انگیزه بیشتری برای شما ایجاد شود؟

حاشیه امنیت برای هیچکس وجود ندارد. شاید این مساله برای خیلی ها باور پذیر نباشد اما کی روش با هیچکس شوخی ندارد و در صورت بی انضباطی ممکن است بهترین ها و آماده ترین ها را هم کنار بگذارد. نه من و نه هیچ کدام از لژیونرها فقط به دلیل لژیونر بودنمان به تیم ملی دعوت نمی شویم. کار برای همه سخت است و هیچکس با دیگری متفاوت نیست. اینطور نیست که من نسبت به ادامه حضورم در تیم ملی اطمینان داشته باشم و در تمرینات کمترین زحمت را بکشم اما بازیکن دیگری در تیم ملی از همه بیشتر عرق بریزد ولی کنار گذاشته شود. نه، اصلا اینطور نیست. کی روش غیر حرفه ای نیست که چنین وضعیتی در تیم ملی وجود داشته باشد. همه ما برای هدفی که داریم به یک اندازه زحمت می کشیم. البته باور کنید سختی کار گاهی اوقات برای لژیونرها بیشتر می شود. ما فشار زیادی را تحمل می کنیم و حالا باید خودمان را به تیم ملی برسانیم و دراردوها شرکت کنیم. البته منظورم این نیست که بازیکنان داخلی تحت فشار نیستند. می خواهم بگویم گاهی اوقات شرایط برای لژیونرها از لحاظ مسافتی سخت تر می شود.

شنیدیم که در تمرینات تیم ملی مصدوم شدید؟

مشکل خاصی نبود. ابتدا یخ درمانی کردم و حالا خوب هستم. مشکلی برای بازی کردن ندارم.

فصل اخیر لیگ هلند برای شما چگونه گذشت؟

من در آلکمار نهایت سعی و تلاشم را کردم اما به نظرم بهتر هم می توانستم باشم. می خواهم در آلکمار به بازیکن کامل تری تبدیل شوم.

گاهی اوقات خبرهایی از جدایی شما به گوش می رسد صحت دارد؟

من قصد جدایی از فوتبال هلند را ندارم. البته این تصمیم برای تمام عمر فوتبالی ام نیست اما منظورم این است که من فعلا به فوتبالم در لیگ هلند ادامه می دهم. شرایط خوبی در آلکمار دارم و نمی خواهم این شرایط را با یک انتخاب شتابزده خراب کنم. پیشنهاد هست اما حتی یک ارزیابی ساده هم نشان می دهد در تیم خودم بمانم بیشتر پیشرفت می کنم. برای من پیشرفت در فوتبال بیش از مسائل مالی اهمیت دارد.

مبلغ رضایتنامه شما چقدر است؟

نکته خوبی را اشاره کردید. مبلغ رضایتنامه من میلیاردی است و علاوه بر آن حتی اگر خودم هم بخواهم امکان جدایی از این تیم وجود ندارد چون با این تیم قرارداد دارم و مسئولان باشگاه به من اجازه نمی دهند.

اگر در فوتبال هلند به کار خودتان پایان بدهید مقصد بعدی دلخواه شما کدام لیگ خواهد بود؟

لالیگا و لیگ برتر انتخاب های جذابی هستند. البته بوندسلیگا را هم می پسندم. البته پنج لیگ معتبر فوتبال اروپا یعنی لیگ برتر، بوندسلیگا، لالیگا ، لوشامپیونه و سری آ همگی جذاب هستند اما من به عنوان یک بازیکن حرفه ای باید ببینم پیشرفت در کدام لیگ بیشتر برای من حاصل می شود درغیر اینصورت اصلا معنایی ندارد تغییر باشگاه بدهم.

بازیکنان ایرانی شایستگی حضور در تیم های بزرگ اروپایی را دارند؟

البته که دارند. ولی باید به این نکته توجه داشت که خود بازیکن بتواند با شرایط سخت کار کردن در باشگاه های اروپایی کنار بیاید. گاهی اوقات ممکن است یک بازیکن استعداد زیادی داشته باشد اما وقتی نتواند با شرایط استاندارد و حرفه ای و خیلی دشوار فوتبال اروپا کنار بیاید اصلا فایده ای ندارد.

شما 23 ساله هستید و با این سن و سال به همین زودی به نظر نمی آید که قصد بازگشت به فوتبال ایران را داشته باشید؟

درست است. اصلا بازگشت به فوتبال ایران در برنامه های من قرار ندارد. من می خواهم پیشرفت کنم نه اینکه به عقب برگردم.

در مدتی که در تهران بودید فرصت کردید سری به خانواده بزنید؟

فرصت چندانی برای ملاقات های طولانی نبود. باید به سرعت خودم را برای تیم ملی فوتبال آماده می کردم. البته خیلی دلتنگم بود و با حضور در کنار خانواده ام حالم کمی بهتر شد. هر وقت در کنار خانواده ام هستم تا مدت ها انرژی قابل توجهی دارم.

با این دلتنگی در هلند چگونه کنار می آیید؟

خیلی سخت. بالاخره باید با این دلتنگی کنار بیایم وگرنه موفق نمی شوم. برای رفع کردن این دلتنگی مرتب با خانواده ام در تماس هستم و جویای احوالشان می شوم. حتی صدای آنها هم حال من را بهتر می کند. البته در هلند دوستان خوبی پیدا کرده ام که در کنار آنها اوقات خوبی دارم.

هلند باید جمعیت ایرانی های زیادی داشته باشد؟

بله، ایرانی ها به خصوص در آمستردام زیاد هستند. دقیقا نمی دانم چند نفر اما مهاجرت ایرانی ها در سال های اخیر به هلند زیاد بوده.

این ایرانی ها در بازی های آلکمار به ورزشگاه می آیند؟

بله. همیشه مورد حمایت من هستند. گاهی اوقات این ایرانی ها با پرچم ایران به ورزشگاه می آیند و من را تشویق می کنند. این کار آنها برای من خیلی ارزش دارد و واقعا ممنون همه آنها هستند. اصلا پیشرفت و موفقیتم را تا حد زیادی به آنها مدیونم که همیشه من را حمایت می کنم. چیزهایی هست که شاید به نظر دیگران نیاید اما همین ها باعث می شود اصلا آدم انگیزه و امید پیدا کند.

به زبان هلندی هم صحبت می کنید؟

دیگر مشکل زیادی ندارم. می توانم کارهای روزانه ام را انجام بدهم. البته در هلند مردم به چند زبان حرف می زنند اما زبان اصلی آنها هلندی است که شباهت زیادی به زبان آلمانی دارد. در بخش های مختلف هلند مردم به زبان های فرانسوی ، آلمانی، انگلیسی و حتی بلژیکی هم صحبت می کنند. البته هلند کشور کوچکی است.

فرصت کرده اید همه جای هلند را ببیند؟

من به شهرهای زیادی سفر کرده ام. هلند طبیعت زیادی دارد و آثار باستانی هم زیاد در آن وجود دارد اما با اینکه کشورکوچکی است اما همه جای آن را ندیده ام.

هنوز هم اخبار فوتبال ایران را پیگیری می کنید؟

بله حتما اینکار را می کنم. پیگیر اخبار داماش هم هستم اما متاسفانه این تیم دیگر جایگاهی در فوتبال ما ندارد. امیدوارم فوتبال رشت بتواند پتانسیل واقعی خود را در فوتبال ایران نشان بدهد. من از فوتبال رشت به فوتبال ایران و پس از آن هلند معرفی شدم و هر چه دارم از این شهر است. امیدوارم بتوانم روزی بتوانم به فوتبال این شهر کمک کنم.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها