پادشاه اردن در حکمی پارلمان این کشور را منحل و هانی الملقی را مسئول تشکیل کابینه جدید کرد.
کد خبر: ۹۰۸۸۹۸
پادشاه اردن پارلمان را منحل کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر پادشاهی اردن، عبدالله دوم، طبق ماده سوم اصل 34 قانون اساسی این کشور پارلمان را منحل کرده و انتخابات پارلمانی زود هنگام طبق قانون باید ظرف مدت 4 ماه برگزار شود.

عبدالله دوم علاوه بر انحلال پارلمان، ‌هانی الملقی را مسئول تشکیل کابینه کرده تا جای عبدالله النسور، نخست وزیر کنونی اردن را بگیرد.

برخی منابع پارلمانی اردن پیش از این نیز از انحلال پارلمان سخن گفته بودند و در این راستا به دعوت نامه‌هایی استدلال می‌کردند که برای حضور آنها در جشن هفتادمین سال استقلال اردن برایشان ارسال شده و در آن نمایندگان تنها با عنوان آقا یا خانم خطاب شده بودند.

بر اساس پروتکل دفتر پادشاهی اردن در صورتی که جلسات پارلمان تشکیل شود،‌ دعوت‌نامه‌ها معمولا خطاب به نمایندگان ارسال می‌شوند اما حذف عنوان نماینده و استفاده از کلمه آقا یا خانم نشان می‌دهد که تصمیم برای انحلال پارلمان مطرح است.

پارلمان اردن از 110 نماینده تشکیل شده است و در آن اقلیت های چرکسی و مسیحی در کنار نمایندگان زن حضور دارند. قانون اساسی جدید اردن تا حدودی اختیارات پارلمان را کاهش داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها