مجموعه انیمیشن «پلانکی» به تهیه‌کنندگی مرکز صبا و کارگردانی اهورا شهبازی در 52 قسمت 8 دقیقه‌ای با تکنیک کات‌اوت در مرکز صبا تولید شده است.
کد خبر: ۹۰۸۵۷۱

به گفته اهورا شهبازی، کارگردان مجموعه انیمیشن «ماجرا‌های پلانکی» این مجموعه هفت ماه پیش تولید و یک سال تولید آن به طول انجامیده. یکی از ویژگی‌های این مجموعه این است که در کاراکترهای آن از نقاشی‌های خوان میرو بهره گرفته شده و طراحی کاراکترهای آن کمی غیر معمول و فضای آن کاملاً درگیر موجودات فانتزی است.

داستان این انیمیشن درباره موجودات ریز و کمی خنگ به نام پلانکتون‌هاست که زیرآب در شهری زندگی می‌کنند. پلانکی یکی از این موجودات ریز دریایی است که باهوش و همچنین بازیگوش و کنجکاو است. این موجود ریز برخلاف بقیه پلانکتون‌ها قدرت تجزیه و تحلیل دارد و از هوش خود برای کمک به دیگران استفاده می‌کند و شجاعت مقابله با خطرات را دارد.

دنیای زیر آب همیشه برای بچه‌ها جذابیت داشته و عملا به خاطر این‌که دور از دسترس است و موجودات ناشناخته زیادی دارد براحتی می‌تواند با اندکی تخیل و خلاقیت دستمایه ساخت داستان‌های بسیار جذاب در دنیای انیمیشن شود. برای مثال می‌توانیم به کارهایی چون باب اسفنجی، اسنورک‌ها و داستان کوسه و در جستجوی نیمو اشاره کرد. ماجرای پلانکی هم با همین تم داستان‌های زیر آب ساخته شده و چون شخصیت‌ها پلانکتون هستند، تنوع زیادی در اشکال آنها در دنیای واقعی دیده می‌شود. دست طراحان شخصیت در طراحی باز است و با کمی تخیل، شخصیت‌های جور واجور و جذابی خلق می‌کنند که در این کار از این نکته بخوبی استفاده شده است. ماجراهای پلانکی یک کار خوش آب ورنگ وشاداب است که به نظر می‌رسد با توجه به ریتم آهسته و موضوعات ساده داستان‌ها و مدت زمان کوتاه هر قسمت برای مخاطب خردسال و سال‌های اول دبستان تهیه شده است، ولی در شبکه نهال که برای گروه سنی بالاتری است، پخش می‌شود. نکته دیگری که در مورد این مجموعه انیمیشن به چشم می‌خورد، تیتراژ اول آن است که به شیوه دو‌بعدی ساخته شده و یکسری شخصیت انسانی را در ساحل و دریا نشان می‌دهد که کوچک‌ترین ربطی به ماجرا‌های این پلانکتون‌ها ندارند و به نظر می‌رسد گویی از کار دیگری به این مجموعه ضمیمه شده و مثل اکثر سریال‌های انیمیشن ایرانی تیتراژ اول یا آخر ترانه‌ای ندارد در صورتی‌که بودن یک ترانه آغازین یا پایانی خوب تا مدت‌ها در به یاد آوردن آن برنامه نقش موثری دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها