فرمانده انتظامی قصرشیرین از انفجار یک قبضه مین به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در این شهرستان خبر داد و گفت: در اثر این انفجار هفت راس گوسفند عشایر مستقر در منطقه که در حال تعلیف بودند، تلف شدند.
کد خبر: ۸۹۱۲۹۹
انفجار مین در قصرشیرین

به گزارش جام جم آنلاین ، سرهنگ عنایت فلاحی افزود: این انفجار ساعت 17 و 30 دقیقه روز گذشته (دوشنبه) در جاده خسروی و در منطقه قلعه سبزی از توابع قصرشیرین بوقوع پیوست.

وی اظهار داشت: در این حادثه صاحب احشام هیچ گونه آسیبی ندید و نامبرده در سلامت کامل است.
جشن پاکسازی 700 هزار هکتار از زمین های آلوده به مین استان کرمانشاه بهمن ماه سال 91 با حضور مسئولان برگزار شد اما با این وجود از آن زمان تاکنون چند مورد برخورد خودرو یا انسان بامین های باقیمانده از زمان جنگ تحمیلی در نواحی مرزی این استان مشاهده شده است.

اکنون 2 شرکت مین زدایی وابسته به وزارت دفاع در قالب 12 گروه به استعداد 100 نفر در مناطق آلوده قصرشیرین مشغول بازنگری و پاکسازی اراضی آلوده به مین هستند.

با وجود تلاش بی وقفه نیروهای پاکسازی میدان های مین تاکنون تعدادی از مردم مناطق مرزی استان کرمانشاه بویژه مرزداران، عشایر و نیروهای پاکسازی اراضی آلوده به مین در شهرستان قصرشیرین در اثر برخورد و یا انفجار مین و مهمات به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی شهید، جانباز، مجروح و معلول شده اند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش 27 هزار نفر جمعیت دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق است که در زمان جنگ تحمیلی 2 سال کامل در اشغال نیروهای بعثی عراق بود و جنگ هشت ساله تحمیلی از این منطقه غربی کشورمان آغاز شد و آخرین نقطه پایان جنگ نیز در این منطقه بود.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها