آبگرم معدنی فردوس یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی، قطب گردشگری و آبدرمانی شرق کشور و از معدود چشمه‌های شفابخش ایران و جهان است که بیماران دارای دردهای مفصلی و روماتیسمی و همچنین کسانی که از بعضی بیماری‌های پوستی نظیر اگزما و عفونت‌های قارچی رنج می‌برند، نتایج خوبی از این چشمه می‌گیرند.
کد خبر: ۸۹۰۹۹۴
آبگرم فردوس با خواص طبی و درمانی اعجاب‌انگیز

به گزارش جام جم آنلاین ، دمای آب این چشمه به قدری بالاست که تقریبا گرمایی گزنده دارد و اقامت در آن بیش از 10 دقیقه ممکن نیست. این آبگرم در کیلومتر 22 جاده اصلی فردوس به مشهد است و از ترکیبات موجود در آن می‌توان به املاح سدیم، پتاسیم، منیزیم، مس، روی و ترکیبات گوگرد اشاره کرد.

این آبگرم که در سفر هیات دولت به استان خراسان‌جنوبی به عنوان منطقه نمونه گردشگری مصوب شد، اکنون امکاناتی نظیر استخر آبدرمانی، وان‌های خصوصی، سوئیت‌های اقامتی، اتاق‌های ارزان‌قیمت، رستوران و فضاهای ورزشی و تفریحی دارد و قرار است یک پارک بزرگ شامل فضای اقامتی، کافی‌شاپ، مسجد، فضای سبز و آلاچیق نیز در مجاورت آن ساخته شود.

درخصوص سابقه پیدایش آبگرم فردوس، اطلاع دقیقی در دست نیست، اما آب این چشمه از مجاورت با گدازه‌های آتشفشانی، گرما می‌گیرد و به بیرون راه می‌یابد. البته پس از زمین‌لرزه سال 1347، آب این چشمه گرم کاملا خشکید، ولی بعد از دو سال خود به خود شروع به جوشیدن کرد و جاری شد.

اگر به فردوس سفر می‌کنید، علاوه بر آبگرم آن می‌توانید از جاذبه‌های دیگر این شهر که به سرزمین یاقوت سرخ هم معروف است دیدن کنید؛ جاذبه‌هایی همچون روستای ییلاقی باغستان که با داشتن قنات بلده، مناظر زیبا و دیدنی در اطراف مسیر حرکت آب و باغات متعدد میوه، به زیبایی گردشگری آن افزوده است.

این روستا در 15 کیلومتری شرق فردوس و در محل تقاطع دو محور فردوس (بجستان و فردوس) گناباد واقع شده است.

ضمیمه نوروزی جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها