آشنایی با اماکن گردشگری

برج شبلی دماوند

آشنایی با مناطق گردشگری ایران

شهمیرزاد، بهشت کویر

شهمیرزاد در 20 کیلومتری مرکز استان کویری سمنان واقع شده و از آن به عنوان بهشت گمشده بر بام ایران و بهشت و نگین کویر یاد می‌شود، چراکه میان بیابانی خشک چون گل سرخی سرزنده و شاداب خودنمایی می‌کند. شهمیرزاد که قدمت آن طبق روایت مورخان به عهد باستان می‌رسد دارای طبیعتی ناشناخته و زیباست و وجود این طبیعت بکر و جنگلی در فاصله 20 دقیقه‌ای از مرکز سمنان، هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.
کد خبر: ۸۹۰۹۶۹
شهمیرزاد، بهشت کویر

به گزارش جام جم آنلاین ، این شهر به شکل شیبدار با کوچه و خیابان پر از درخت بوده و زیبایی نادری دارد که در کمتر ناحیه‌ای از ایران دیده می‌شود.

باغ‌های منطقه کوهستانی شهمیرزاد، یکی از منابع مهم درآمد مردم است. گردو، نخستین گزینه باغداری و کشاورزی در این شهر محسوب می‌شود.

پس از آن درخت‌های سربلند سپیدار و چنار و بید مجنون، کوچه و برزن شهمیرزاد را به کوچه باغ‌های منحصر به فردی تبدیل کرده و مناظر بسیار زیبا و دلفریبی را در این شهر پدید آورده که نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

وجود درختان سیب، انواع گلابی، زردآلو و آلبالو در باغ‌های شهمیرزاد، زیبایی دوچندانی را هنگام
به محصول نشستن می‌آفرینند که گویی بهشتی در دل کویر رخ می‌نماید و آب گوارا و خنک چشمه‌های شهمیرزاد طراوت را در فضا ایجاد کرده است، سایه درختان آلو و زیبایی‌های آنها در فصل بهار هنگام شکفتن در کوچه باغ‌های این منطقه، چشم هر مسافر تازه وارد را به خود جلب می‌کند.

شهمیرزاد دارای چند قله و تپه و سه قلعه تاریخی شیر قلعه، قلعه شیخی و دژ وهل است. 16 چشمه، 15 نهر و حدود همین تعداد قنات و بیش از ده استخر نیز در این شهر وجود دارد.

شهمیرزاد که در مسیر تردد زائران حرم رضوی قرار دارد، توسط هیات دولت به عنوان شهر نمونه گردشگری بین‌المللی به تصویب رسیده و می‌تواند محل تفرجگاه مناسبی برای استراحت مسافران نوروزی باشد.

ضمیمه نوروزی جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها