درک بائرمن، سرمربی تیم بسکتبال، دیشب در گفت و گو با برنامه پنجره ای رو به شب رادیو ورزش گفت: در تابستان گذشته که در ایران بودم و با تیم ملی ایران کار کردم، روزهای بسیار خوبی را پشت سر گذاشتم.
کد خبر: ۸۸۳۷۱۱
بائرمن :ایران را بخاطر مردمش انتخاب کردم

به گزارش جام جم ورزشی ، من به ایران و مردمانش، همچنین بازیکنان تحت نظرم علاقه بسیار زیادی دارم. علیرغم پیشنهادات بسیار زیادی که از اروپا و سایر نقاط دنیا داشتم، ایران را به خاطر مردم اش انتخاب کردم و این یکی از دلایل عمده ای است که اینجا هستم. امیدوارم، بخشی از آینده بسکتبال ایران باشم که کار در آن را آغاز کرده است.
بائرمن ، در خصوص برنامه ریزی تیم بزرگسالان،اظهار داشت: دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت را برنامه ریزی کرده ام. برنامه کوتاه مدت این تیم این است که برای موفقیت در مسابقات پیش المپیک و المپیک بهترین سعی خود را داشته باشیم. من اعتقاد دارم گروهی که در آن قرار گرفتیم، سخت ترین گروه است؛ زیرا ما در اروپا، مقابل سه تا از بهترین تیم های اروپایی (کرواسی، ایتالیا، یونان) بازی خواهیم کرد.
اگر از اهالی بسکتبال در دنیا پرسیده شود که در این گروه، کدام تیم شانس بیشتری دارد، شاید به ترتیب، یونان، کرواسی و ایران را نام ببرند؛ ولی برای آن تیم های اروپایی، روی کاغذ، شانس بیشتر را می توان متصور شد. بدون شک این سه تیم خیلی سخت خواهند جنگید و ما کار سختی را مقابل آنها خواهیم داشت.
سرمربی تیم بسکتبال ، در ادامه گفت: من فکر می کنم که اگر لیگ ملی، ادامه پیدا می کرد، شاید ما به اهداف طولانی مدتی که داشتیم، خیلی سریع تر می رسیدیم.
بائرمن ، درباره فلسفه خاص مربیگری خود، اظهار داشت: جز در سایه کار زیاد، هیچ اتفاقی امکان پذیر نیست. اولین چیزی که در کار حرفه ای مهم است، توجه به این نکته است که حرفه ای شدن، با کار سخت و کار تیمی به دست می آید و تنها به من سرمربی مربوط نمی شود؛ زیرا من باید مدیریت کنم، کار طاقت فرسا همکارانم به عنوان کمک مربی و همچنین آنالیزورها، نشان دهنده کاری تیمی است و بنده، اعتقاد به کار تیمی دارم. فلسفه بعدی کاری من، آماده سازی بازیکنان از لحاظ فیزیکی است؛ زیرا به نظر بنده، در بسکتبال جدید، نیازمند این هستیم که بازیکنان در سطح بالای آمادگی جسمانی باشند.
وی ادامه داد : در شرایط فعلی، بسکتبال به مهارت های اساسی که بازیکنان باید کسب کنند بستگی زیادی دارد؛ به دلیل اینکه بسکتبال، بازی است سریع که دریک محیط بسته و محدود انجام می شود.
اگر دقت کنید حتی بهترین موزیسین های دنیا هم، برای تکنیک نوازندگی خود، روزانه ساعت های زیادی را صرف کارهای بسیار ابتدایی می کنند، این در مورد بازیکنان بسکتبال هم صادق است؛ بازیکنان، نیاز دارند که در مورد کارهای پایه، خودشان به صورت انفرادی فعالیت کنند. ورزش بسکتبال، وابسطه به دو فاکتور کارهای تاکتیکی و استراتژی است و این فقط در سایه کار سخت و طاقت فرسا و صرف زمان زیاد است.
برنامه زنده پنجره ای رو به شب، با میان برنامه های متنوع و نیز گزارش های ورزشی و تحلیل و گفتگو در مورد اخبار ورزشی ایران و جهان، هر شب از ساعت 22 به مدت 4 ساعت تقدیم به شنوندگان رادیو ورزش می شود.

این برنامه به تهیه کنندگی احمدرضا طاهری پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها