گزارش اختصاصی «جام‌جم» از یک دادگاه جنجالی

شیطان لویزان پای میز محاکمه

افرادی که مرتکب آزار و اذیت زنان و دختران جوان می‌شوند، اغلب شخصیت‌ ضداجتماعی دارند و از اختلالات شخصیتی سادیسمی رنج می‌برند.این افراد علاوه بر سوء استفاده از دیگران، از آزار و اذیت آنها احساس لذت می‌کنند. آنها می‌خواهند از قربانیان خود برای نفع ثانویه هم استفاده کنند.
کد خبر: ۸۸۳۶۶۲
مجرمانی که از التماس لذت می‌برند

یعنی از قربانیان خود دوباره سوءاستفاده کنند تا ارتباطشان با آنها قطع نشود و قربانیان مجبور شوند به دیگر خواسته‌های شیطانی آنان نیزتن بدهند.

این‌گونه آزارگران سادیسمی از همه قربانیان خود فیلم و عکس تهیه نمی‌کنند بلکه از قربانیانی فیلم و عکس تهیه می‌کنند که برایشان خاص باشند و نیازهای درونی آنها را مرتفع کنند. این گونه بزهکاران حتی از التماس‌های قربانیان برای پخش نشدن فیلم و عکس‌ها، لذت می‌برند.

از این رو این فرصت به‌دست مرد آزارگر می‌افتد که او مدام و در برهه‌های زمانی مختلف با فیلم و عکس‌هایی که از قربانیان خود تهیه کرده، از آنها سوءاستفاده کند. افراد آزارگر به‌دنبال تنوع و تغییر و تحول بیشتر برای خود هستند. بخشی از این رفتارهای خشونت‌آمیز آنها به الگوپذیری این افراد از شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی بازمی‌گردد.

این موضوع باعث شده تنوع ذهنی و رفتارشان تغییر کند. منحصربه‌فرد شوند و خود را متفاوت از دیگران بدانند.

این‌گونه بزهکاران آزارگر اغلب شخصیت‌ ضد اجتماعی دارند، اعتماد به نفس آنها بالا بوده و از این رفتار خود برای جلب اعتماد دیگران استفاده می‌کنند تا افراد به آنها اطمینان بیشتری پیدا کرده و براحتی در دام آنها گرفتار شوند. برخی از این آزارگران در دوران کودکی مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند و دچار دوگانگی شخصیتی هستند.

بنابراین حالت انتقامگیری در بزرگسالی برایشان به‌وجود می‌آید و مرد بودن خود را می‌خواهند بیشتر به دیگران نشان بدهند و به همین سبب به آزار و اذیت زنان و دختران جوان رو می‌آورند.

نمی‌توانیم بگوییم در جوامع این‌گونه افراد حضور ندارند، بلکه وجود دارند اما این زنگ خطری است و خانواده‌ها باید آموزش‌های لازم را در خانه و کانون خانواده به فرزندان خود بدهند تا آنها براحتی فریب افراد را خارج از محیط خانه نخورند، اعتماد بیجا به دیگران پیدا نکنند تا به دام آزارگران نیفتند.

همچنین افراد باید از تماشای سریال‌ها و برنامه‌های ماهواره و شبکه‌های اجتماعی که در آن بد آموزی‌های فرهنگی، بداخلاقی‌های اجتماعی و خانوادگی نشان داده می‌شود، خودداری کنند.

خانواده‌ها باید اوقات فراغت فرزندان خود را به شکلی مثبت برنامه‌ریزی کنند که آنها کمتر به شبکه‌های اجتماعی و ماهواره گرایش پیدا کنند.

دکتر پروانه صفایی مقدم - روان‌شناس بالینی و استاد دانشگاه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها