کشتی‌گیر بلغارستانی اعلام کرد به او پیشنهاد رشوه داده شده بود تا در یک مسابقه فینال در مسابقات قهرمانی جهان شکست بخورد.
کد خبر: ۸۷۸۰۲۰
اعتراف کشتی‌گیر شاخص به پیشنهاد رشوه

جام جم ورزشی ، به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از Inside the games، استانکا زلاتوا که دو بار مدال نقره المپیک را در کشتی آزاد کسب کرده، به تازگی بازنشسته شده است.

زلاتوا در بازی‌های المپیک 2008 پکن و 2012 لندن در وزن 72 کیلوگرم مدال نقره کسب کرده بود. او اوایل این ماه و در 32 سالگی بازنشسته شد زیرا نتوانست به خوبی بعد از آسیب‌دیدگی‌ ریکاوری انجام دهد. او بعد از بازنشستگی در تلویزیون ملی بلغارستان گفت: در مسابقات قهرمانی جهان به من پیشنهاد رشوه شد اما برایم مهم‌تر‌ بود که مسابقه را ببرم. مهم نبود آنها چقدر پول به من پیشنهاد دادند. حتی به اینکه آن پول را قبول کنم، فکر هم نکردم. آنها از من پرسیدند آیا می‌توانم در فینال ببازم؟

زلاتوا که تاکنون پنج بار قهرمان مسابقات قهرمانی جهان و 6 بار قهرمان مسابقات قهرمانی اروپا شده است، در صحبت‌هایش اعلام نکرد چه کسی چنین پیشنهادی به او داده است. او اولین کشتی‌گیر زن بلغارستانی بود که در بازی‌های المپیک شرکت کرد. شروع او در المپیک آتن 2004 بود.

او همچنین اولین زن کشتی‌گیر بلغارستانی است که توانست برای این کشور مقام بیاورد. او در سال 2006 برای بلغارستان مقام کسب کرد و در سال 2007، 2010 و 2011 نیز ورزشکار برتر سال بلغارستان شد. علاوه بر کسب یازده مدال طلا، زلاتوا در سال 2009 در مسابقات قهرمانی جهان مدال برنز کسب کرد. او همچنین در مسابقات قهرمانی اروپای 2005 و 2011 نیز توانست مدال برنز را کسب کند.

سال گذشته او آسیب‌دیدگی‌ از ناحیه کمرش را درمان کرد. این درمان طولانی شد و اجازه نداد بتواند برای مسابقات انتخابی المپیک آماده شود. فدراسیون کشتی بلغارستان به زلاتوا پیشنهاد داده است در تیم کشتی جوانان زنان این کشور مربی شود. این در حالی است که تیم و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی بلغارستان از شرکت در در بازی‌های المپیک ریو 2016 محروم شده است زیرا یازده تست دوپینگ و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ان بلغارستان مثبت شده است.

این کشور دادگاه عالی ورزش اعتراض کرد اما این اعتراض، نتیجه‌ای در بر نداشت. سخنگوی اتحادیه جهانی کشتی مسائل مربوط به زلاتوا را بررسی می‌کند و منتظر پاسخ فدراسیون کشتی بلغارستان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها