مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با بیان اینکه برف و کولاک راه ارتباطی 464 روستای استان را مسدود کرده است، گفت: عملیات بازگشایی این راه ها از صبح امروز توسط راهداران آغاز شده است.
کد خبر: ۸۷۶۴۳۸
کولاک راه 464 روستای آذربایجان شرقی را بست

توحید اخلاقی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: بیشتر راه های روستایی در شهرستان های چاراوایماق، مراغه، بستان آباد، میانه و هشترود براثر این برف مسدود شده است.

وی اضافه کرد: هم اینک 75 راه روستایی در شهرستان چاراویماق، 60 راه ارتباطی مراغه، در بستان آباد 55 مسیرارتباطی و درهشترود و میانه هر یک 40 راه ارتباطی بسته است.

تمامی راه های اصلی آذربایجان شرقی باز است

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی نیز با اشاره به بارش برف و لغزندگی محورهای مواصلاتی استان گفت: هیچ یک از راه های اصلی استان بسته نبوده و تردد با احتیاط انجام می شود.

سرهنگ جواد ناموران افزود: هم اکنون جاده های بستان آباد- زنجان، تبریز - اهر، اهر- هوراند، اهر- کلیبر، جلفا- مرند و گردنه های گویجبیل و سامبران به دلیل بارش برف لغزنده است.

وی با بیان اینکه رانندگان پیش از انجام سفر، وضعیت فنی، بخاری و برف پاکن های خودرو خود را کنترل کنند، تاکید کرد: در شرایط موجود تردد خودروهای سبک و سنگین در مسیرهای استان فقط با زنجیر چرخ میسر است و داشتن زنجیر چرخ برای خروج از شهر الزامی می باشد.

سرهنگ ناموران همچنین توصیه کرد که شهروندان در فصل زمستان از مسافرت های غیر ضروری با توجه به شرایط آب و هوایی و ریزش های جوی خودداری کرده و در صورت سفر مواد خوراکی، پوشاک مناسب و پتو به اندازه کافی به همراه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان پیش از حرکت در جاده ها نسبت به پر کردن باک بنزین خودرو خود اقدام کرده ونیز به هنگام حرکت سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

سرمای هوا در چند روز آینده ادامه خواهد داشت

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان آذربایجان شرقی نیز گفت: فعالیت سامانه بارشی تا روز چهارشنبه ادامه داشته و سردی هوای استان در چند روز آینده ادامه دارد.

محمد اشجعی افزود: در 24 ساعت گذشته بیشینه دما از شهرستان میانه با هشت درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما از شهرستان های مرند، هریس، بستان آباد و چاراویماق با هشت درجه سانتی گراد زیر صفر گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده کمینه دما در تبریز چهار درجه سانتی گراد زیر صفر بوده است، ادامه داد: دمای هوای شهر تبریز هم اینک نیز چهار درجه سانتی گراد زیر صفر بوده که نسبت به مدت مشابه روز گذشته چهار درجه سردتر شده است.

اشجعی با اشاره به بارندگی در نقاط مختلف استان، اظهارکرد: بیشترین بارش در شهرستان کلیبر به میزان 19.9 میلیمتر ثبت شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها