طرح صهیونیستی اشغال «تعز» تاکنون شکست خورده است

مثلث شوم در یمن

تحولات جاری در جبهه‌های مختلف میدانی یمن تاکید می‌کند که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای حفظ موجودیت و بقای خویش در این کشور، دست و پا می‌زنند و به هر وسیله و ترفندی برای حفظ این موجودیت متوسل می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۴۰۳۲
مثلث شوم در یمن

جنگی که رژیم صهیونیستی، آمریکا و خاندان سعودی با بسیج بلک واتر، نظامیان سودانی و مزدورانی از سراسر نقاط جهان علیه مردم و کشور یمن به راه انداخته‌اند، جنگی حیثیتی است و به همین دلیل رسانه‌های وابسته به این مثلث شوم، لحظه‌ای از انتشار اخبار دروغین پیروزی‌های این محور باز نمی‌مانند، در حالی‌که خود بیش از هر طرف دیگری به دروغین بودن آنها باور دارند.

هدف نهفته در پس اشغال اراضی، سواحل، گذرگاه‌ها و تنگه‌های یمن آن‌گونه که ریاض و واشنگتن ادعا می‌کنند، نه برگرداندن مشروعیت بلکه تحمیل فرهنگ ستیزه‌جویانه و خصمانه آنهاست تا جهان را تحت سیطره استعمار صهیونیستی ـ آمریکایی خود درآورند.

در این میان گروه‌های تروریستی از جمله داعش و حامیانش، نقش جاده صاف کن این سیطره استعماری را به‌عهده داشته و در جای جای خاورمیانه جنگ‌افروزی می کنند تا اهداف مورد نظر این مثلث شوم محقق شود.

به گزارش فارس، طی روزهای اخیر عربستان سعودی و آمریکا عملیات نظامی خود را بر گذرگاه الطوال متمرکز کرده و تمام نیروهای خود را برای تصرف این گذرگاه، بندر میدی و استان الحدیده به خدمت گرفتند.

آن‌گونه که آشکار شده، رژیم صهیونیستی بشدت از سیطره ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر تنگه راهبردی باب‌المندب نگران است، به همین دلیل ظرف کمتر از 48 ساعت، عربستان سعودی حمله به استان تعز با هدف اشغال آن را کلید زد؛ استانی که به دلیل مشرف بودن بر تنگه باب‌المندب از موقعیت مهمی برخوردار است، اما ناکامی این حملات که با غرق شش قایق جنگی و کشتی همراه بود، تل‌آویو را واداشت تا تمام مزدوران خود را از عناصر بلک واتر، نظامیان سودانی، اماراتی و سعودی گرفته تا گروه‌های تروریستی القاعده و داعش برای انجام بزرگ‌ترین حمله به این استان به خدمت بگیرد.

هلاکت ۱۰ نظامی سعودی

روز گذشته منابع خبری از کشته شدن دست‌کم ده نظامی رژیم متجاوز آل سعود در غرب یمن خبر دادند. به گزارش شبکه المیادین، یک منبع نظامی یمنی گفت ده نظامی یمنی در نزدیکی منطقه مرزی میدی در استان حجه در غرب یمن به هلاکت رسیدند.

همچنین اعلام شد واحد تک تیرانداز ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، پنج نظامی سعودی را در منطقه جیزان در خاک عربستان هدف قرار داده و یک تانک آبرامز ارتش سعودی را در این منطقه منهدم کردند. چهار نفر از این پنج نظامی سعودی در گذرگاه الطوال و یک نظامی دیگر در پایگاه الجراح هدف این تک تیراندازان قرار گرفت.

از سوی دیگر گفته شد، جنگنده های ارتش سعودی چند محله شهر تعز و مواضع دیگری را در شهر ساحلی المخا در این استان هدف قرار دادند که در جریان آن شماری از غیرنظامیان شهید و تعدادی از خانه‌ها ویران‌شد.هواپیماهای ارتش سعودی همچنین به دو بخش در استان صنعا حمله کردند. در این حمله خسارت‌هایی به کشاورزان و دامداران وارد شد.

ادامه رایزنی های دیپلماتیک

اسماعیل ولدشیخ احمد، نماینده سازمان ملل در امور یمن، در ادامه تلاش های دیپلماتیک خود برای پایان دادن به بحران یمن روز یکشنبه با محمد‌بن‌سلمان، جانشین ولیعهد عربستان در ریاض دیدار و گفت‌وگو کرد.طرفین در این دیدار درخصوص آخرین تحولات یمن و اقدامات انجام شده برای برقراری صلح و ثبات در این کشور گفت‌وگو کردند.الشیخ احمد که روز جمعه وارد ریاض شده بود، همچنین با مقامات دولت مستعفی یمن دیدار کرده و شروط جنبش انصارالله را برای آزاد کردن مسئولان نظامی وابسته به این دولت، ارائه کرده است.نماینده سازمان ملل در دیدارهای خود تاکنون نتوانسته است طرفین درگیر را به یک راه حل روشن برای پایان این جنگ سوق دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها