معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان گفت: 7/86 درصد از محدوده‌های بلاتکلیف استان در دو سال اخیر تعیین تکلیف شد.
کد خبر: ۸۶۹۴۴۲

به گزارش فارس، مهدی حسینی‌نژاد دیروز در بازدید استاندار کرمان از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: تعیین تکلیف 35 درصد از کل محدوده‌های ابطال شده معدنی شمال استان کرمان معادل یکهزار و 50 محدوده از نیمه دوم سال گذشته انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمان با استخراج سالانه نزدیک به 60 میلیون تن، 21 درصد از مجموع استخراج مواد معدنی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در مجموع ذخایر کشف شده استان کرمان در دو سال گذشته 23 درصد رشد داشته که بخش عمده آن مس است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: یک میلیارد و 441 میلیون تن ذخیره شناسایی شده در استان کرمان وجود دارد. وی ذخایر قطعی استان کرمان را 7/4 میلیارد تن ذکر کرد و گفت: 6/99 درصد از ارزش مواد معدنی استان کرمان مربوط به مس، آهن، کرومیت و زغال‌سنگ است. حسینی‌نژاد بیان کرد: در گذشته افرادی محدوده‌هایی را ثبت کرده بودند، اما اکتشاف خوبی نداشتند و به نوعی استان را بلوکه کرده بودند که برای رفع این مشکل 23 پهنه اکتشافی در مناطق امید بخش در شمال استان به مساحت 28 هزار کیلومتر مربع شناسایی و این پهنه‌ها به شرکت‌های دارای توان فنی و مالی واگذار شده است. وی افزود: هفت هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای اکتشاف در استان کرمان انجام شده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: راه‌اندازی سامانه ثبت محدوده‌های معدنی نیز به‌منظور تسریع و شفاف‌سازی فرآیندهای معدنی انجام شده و این سایت فعال است.

وی گفت: واگذاری و فعال‌سازی استخراج معدن زغال‌سنگ خمرود با 38 میلیون تن به ارزش تقریبی 42 هزار میلیارد ریال ماده معدنی نیز در سال جاری انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها