شرکت وارد کننده اتوبوس های اسکانیا اعلام کرد که اقدام برخی رانندگان جهت جاسازی غیرمجاز باک اضافه در اتوبوس‌ها باعث بروز حوادثی ناگوار شده و شرکت‌های سازنده نیز با اعلام اینکه برخی افراد استانداردهای شرکت تولیدی را دستکاری می‌کنند نسبت به این اقدام اعتراض کردند.
کد خبر: ۸۶۶۴۱۰
خطر جاسازی باک اضافه در اتوبوس های اسکانیا

نصب باک اضافی در اتوبوس‌ها ضمن به خطر انداختن جان مسافران می‌تواند سرمایه‌های ملی کشورمان را هدر دهد.

متاسفانه برای جاساز کردن باک اضافه تغییرات زیادی در اتوبوس‌ها از سوی تعمیرگاه‌های غیرمجاز اعمال می‌شود که خودرو را به طور کامل از استاندارهای کارخانه خارج و به تانک سوخت قابل اشتعال قابل انفجار تبدیل می‌کند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت عقاب افشان، آنچه جالب تر به نظر می‌رسد این است که نصب باک‌های اضافه در اتوبوس‌ها ضمن کاهش تعادل خودرو و برهم خوردن تعادل وزنی اتوبوس و می‌تواند به گاز زیادی را در مخزن اضافه تولید کند ولی با این حال مشخص نیست که چرا مسئولان دغدغه‌ای برای برخورد با این اقدامات ندارند.

طراحی باک اتوبوس در وضعیت استاندارد کارخانه به شکلی است که در حین تلاطم و جابه‌جایی سوخت، گازی که متصاعد می‌شود در کمترین حالت ممکن قرار دارد و آن هم از طریق لوله‌ای که برای این کار طراحی شده از باک خارج می شود، در حالی که با نصب باک اضافی به جهت سودجویی با جمع شدن تصاعدی این گاز احتمال انفجار وجود دارد.

زمانی که رانندگان باکی اضافه نصب می‌کنند نه تنها تمامی این استانداردها نقض می‌شود بلکه اتوبوس آماده انفجار است که علاوه بر خطرات جانی برای مسافران سرمایه‌های ملی را هم هدر می‌دهد حتی در برخی موارد مشاهده شده است که اتوبوسی که باید از 750 لیتر سوخت استفاده کند 5 هزار لیتر سوخت در باک اضافه زده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها