اوباما خطاب به اردوغان:

نظامیان ترکیه را از عراق خارج کنید

باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان همتای ترک خود خواستار عقب نشینی نیروهای نظامی ترکیه از خاک عراق و احترام به تمامیت ارضی این کشور شده است.
کد خبر: ۸۶۵۴۰۵
نظامیان ترکیه را از عراق خارج کنید

کاخ سفید اعلام کرد، اوباما روز جمعه «از اردوغان خواست تا گام‌های بیشتری به منظور کاهش تنش با عراق» بردارد و نیروهای نظامی ترکیه را از عراق خارج کند.

به گزارش پرس تی وی، وی همچنین «بار دیگر بر لزوم احترام ترکیه به تمامیت ارضی و حاکمیت عراق» تاکید کرد.

ترکیه در تاریخ چهارم دسامبر با ادعای آموزش نیروهای مسلح کردستان عراق موسوم به پیشمرگه برای مبارزه با ترویست‌های داعش، 300 نیروی نظامی با پشتیبانی 20 تا 25 تانک در منطقه بعشیقه در نزدیکی شهر موصل مستقر کرده است.

ترکیه این نیروها را از منطقه بعشیقه به منطقه‌ای تحت کنترل دولت محلی کردستان منتقل کرده است اما دولت عراق می‌گوید این نیروها باید خاک عراق را به طور کامل ترک کنند.

آنکارا هدف از استقرار نیروهای نظامی‌اش در عراق را حمایت از نیروهای آموزش دهنده ضد داعش عنوان کرده است اگر چه حیدر العبادی نخست وزیر عراق می‌گوید نیروهای ترکیه بدون رضایت دولت این کشور وارد سرزمین‌ عراق شده‌اند و این اقدام را تجاوز خوانده است.

عبادی و وزرای ارشد کابینه عراق با انتشار بیانیه ای بر لزوم «عقب نشینی کامل» نیروهای ترکیه از خاک عراق تاکید کرده‌اند.

همچنین در روزهای اخیر، هزاران نفر از مردم عراق با برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف این کشور، استقرار نیروهای نظامی ترکیه در نزدیکی موصل را محکوم کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها