توصیه سازمان گردشگری روسیه

به جای ترکیه و مصر به ایران بروید

درپی تصمیم مقامات روسیه در لغو تورهای گردشگری به مقصد ترکیه، اولگ سافونوف وزیر گردشگری این کشور اعلام کرد روس ها به تعطیلات در کنار سواحل ترکیه نیازی ندارند.
کد خبر: ۸۶۲۸۲۱
جایگزین ترکیه برای گردشگران روسی

وی در مصاحبه با روزنامه دولتی روسیسکائیا گازتا اعلام کرد:« این نیاز به ساحل یا دریای گرم واقعا باور جدیدی است که به عنوان باور روس ها خود را در فرهنگ ما گنجانده است .»

این وزیر روس به مردم توصیه کرد که برای مسافرت به شبه جزیره کریمه بروند .

رژیم سعودی شبکه فارسی زبان راه اندازی می کند

وزارت اطلاع رسانی رژیم سعودی پس از متوقف کردن پخش شبکه های المیادین و المنار توسط رژیم آل سعود از راه اندازی قریب الوقوع شبکه فارسی زبان توسط عربستان خبر داد.

به گزارش العهد، «عادل الطریفی» در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر رویکرد ضد مقاومت رسانه های وابسته به عربستان همچون العربیه و الجزیره مدعی شد: شبکه های المیادین و المنار دروغ پردازی می کنند و شایعات بسیاری را مطرح و علیه عربستان سعودی تبلیغات منفی می کنند.

ادعاهای عادل الطریفی در حالی مطرح می شود که وزارت اطلاع رسانی عربستان سعودی از راه اندازی قریب الوقوع شبکه ای به زبان فارسی و همچنین سایت آن برای فارسی زبانان خبر داده است.

عربستان سعودی که طی سال های گذشته نه تنها حامی مالی گروه های تروریستی در منطقه بوده است بلکه با استفاده از رسانه های خود از جنایات و اقدامات تروریست ها به صورت جانبدارانه حمایت کرده است لذا شبکه هایی همچون المیادین و المنار که واقعیت های مربوط به این گروه ها و عربستان را منتشر می کردند خوشایند سعودی ها نبودند.

مشکل مالی داعش و کاهش حقوق تروریست ها

داعش هم اکنون برای توازن بودجه خود با مشکل مواجه است. این گروه اخیرا ناچار شده است حقوق جنگجویان خود را کاهش دهد و هزینه های خدماتی مانند برق را افزایش داده است.

فرانس پرس نوشت: بر اساس نتیجه تحقیقی که یک مؤسسه مستقر در لندن منتشر کرد گروه تروریستی داعش ماهانه 80 میلیون دلار در سرزمین هایی که در سوریه و عراق تحت کنترل دارد درآمد کسب می کند اما با مشکلات مالی مواجه است.

بنابر اعلام مؤسسه آی اچ اس (IHS) ، داعش تقریبا نیمی از درآمد خود را از گرفتن مالیات و 43 درصد آن را از نفت و گاز به دست می آورد.

این موسسه شش منبع اصلی درآمد را برای داعش شناسایی کرده است : «‌ تولید و قاچاق نفت و گاز، گرفتن مالیات از فعالیت های تجاری در سرزمین هایی که در اختیار دارد، توقیف زمین ها و اموال، قاچاق موادمخدر و آثار باستانی،‌ فعالیت های جنایتکارانه مانند سرقت بانکها یا درخواست باج در برابر آدم ربایی و همچنین سرقت از شرکت های دولتی ».

کلمب استراک تحلیلگر این مؤسسه گفت :« داعش کنترل یک تشکیلات حکومتی را در سوریه و عراق در اختیار دارد و از مردم مالیات می گیرد، اموال را مصادره می کند، از طریق شرکت های دولتی و نفت و گاز ایجاد ثروت می کند. دیگر گروه های تروریستی این امکانات را در اختیار ندارند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها