دبیرکل سازمان ملل با ابراز نگرانی عمیق بابت تنش‌های موجود میان روسیه و ترکیه از مقام‌های این دو کشور خواست تا از تنش‌ها بکاهند.
کد خبر: ۸۶۰۸۸۱
درخواست بان کی ‌مون از روسیه و ترکیه

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه با خبرگزاری آسوشتیدپرس به رهبران دو کشور ترکیه و روسیه تاکید کرد تا در همین "ابتدای امر" تنش‌ها را کاهش دهند؛ تنش هایی که در پی ساقط شدن جنگنده روسی توسط ترکیه به وجود آمده است.

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد، زمانیکه میان دو شریک ائتلافی تنش و تفرقه وجود داشته باشد، نمی‌توان در زمینه تعهدات جهانی در مقابله با تروریسم به پیشرفتی دست پیدا کرد.

ترکیه روز سه شنبه هفته قبل یک جنگنده روس را که "وارد حریم هوایی ترکیه شده و به هشدارهای آنکارا بی توجه بود" ساقط کرد.

اعتراف سعودی ها به ناتوانی در مقابل یمنی ها

سخنگوی ائتلاف کشورهای عربی در حمله یمن به ناتوانی این کشورها مقابل جنبش مقاومت مردمی انصارالله و ارتش یمن اعتراف کرد.

احمد عسیری در پاسخ به سوال خبرنگاری از دلیل طولانی شدن عملیات طوفان قاطعیت گفت: آنچه که در سرزمین های یمن اتفاق می افتد یک جنگ واقعی بین کشورهای هم پیمان با جنبش انصارالله است.

به گزارش پایگاه خبری اخبارالساعه امارات،وی افزود: ما با نیروهای کم تعدادی رو به رو نیستیم بلکه آنها نیروهای آموزش دیده و مجهز دارای خودروها و تانک های زرهی هستند که حتی از امکانات نظامی برخی از کشورهای عربی بیشتر است.

او گفت: ما عملیات نظامی را تا رسیدن به امنیت و آرامش در یمن ادامه خواهیم داد تا زمانی که طرف مقابل به قطعنامه 2216 سازمان امنیت گردن نهد و بر سر میز مذاکره بنشیند.

این در حالی است که برخی شروط عربستان برای آتش بس اینگونه بود: عقب نشینی نیروهای گروه انصارالله از صنعا و همه شهرهای یمن و تحویل دادن همه سلاح های سنگین، نیمه سنگین و سبک خود بدون قید و شرط و تشکیل کمیته ملی برای تحویل گرفتن این سلاح ها و خلع سلاح کامل انصارالله- پس از عقب نشینی انصارالله، نیروهای نظامی منتخب به مدت یک ماه کنترل صنعا را در دست می گیرند و پس از آن شهرها را تحویل ارتشی می دهند که عبدربه منصور هادی پس از یک ماه آن را تشکیل می دهد و عبدربه منصور هادی (رییس جمهوری مستعفی) و کابینه اش باید به صنعا باز گردند و فعالیت ها و کارهای خود را در این شهر دنبال کنند.

نامزدهای انتخابات مجلس تکلیفشان را با فتنه 88 مشخص کنند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: هرکس قصد ورود به انتخابات را دارد باید تکلیفش را با فتنه 88 مشخص کند.

محمدرضا باهنر در نشست خبری، گفت: اوایل هفته آینده قرار است یک دعوت عمومی از همه اصولگرایان انجام شود.

به گزارش تسنیم، وی همچنین درباره نشست 4جانبه لاریجانی، آیت‌الله مقتدایی، ولایتی و ناطق نوری، افزود: جلسه 4نفره به عنوان یک پایه اصولگرایی نبود و صرفا برای همگرایی صورت گرفته است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اضافه کرد: جلسات همگرایی برای وحدت است، اما هیچ کدام پایه اساسی برای وحدت نیست. در تهران اصولگرایان حدود 100نفر قابل بررسی دارند.

اولاند: اردوغان شریک قابل اعتمادی نیست

رییس‌جمهوری فرانسه با بیان این که کشورش بر اهمیت نیاز به همکاری با ترکیه برای مبارزه با تروریسم تأکید دارد، در عین حال گفت: به اردوغان به چشم یک شریک قابل اعتماد نگاه نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، فرانسوا اولاند، رییس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد: پاریس تاکید دارد که همکاری با ترکیه در راستای مبارزه با تروریسم و حل بحران سوریه امری ضروری است.

وی پیش از آغاز نشست سران اتحادیه اروپا و ترکیه در بروکسل گفت: ما باید برای مبارزه با تروریسم، قاچاق و همچنین یافتن راهکاری برای حل بحران سوریه با ترکیه همکاری داشته باشیم.

پیش از این فدریکا موگرینی، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: چنانچه اجازه دهیم سقوط هواپیمای روسی توسط جنگنده‌های ترکیه بر فرایند حل بحران سوریه تاثیر منفی بگذارد این اقدام اشتباهی فاجعه‌بار خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها