عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: در برخی مدارس کشور، کلاس‌های درس را با بخاری‌های نفتی یا حتی بخاری‌های هیزمی گرم نگه می‌دارند و باید مراقبت کرد اتفاقات تلخی همچون حادثه شین‌آباد رخ ندهد.
کد خبر: ۸۵۹۶۸۶

قاسم احمدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با فارس، با قدردانی از اقدامات صورت گرفته توسط سازمان نوسازی مدارس کشور در تجهیز مدارس به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، اظهار کرد: بسیاری از مدارس کشور خصوصا مدارس نوساز به امکانات گرمایشی و سرمایشی مجهز شده‌اند؛ اما تعدادی از مدارس، امکانات لازم به‌ویژه تجهیزات گرمایشی ندارند.

احمدی بر ضرورت هوشمند کردن تمام مدارس کشور تأکید کرد و گفت: برخی مدارس شاهد، غیرانتفاعی و هیأت امنایی با یاری اولیای دانش‌آموزان به سیستم هوشمند مجهز شده‌اند و باید تلاش کرد دیگر مدارس عادی کشور نیز به امکانات آموزشی جدید تجهیز شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، مساله نیروی انسانی در آموزش و پرورش را مهم‌ترین دغدغه و موضوع این وزارتخانه دانست و افزود: در برخی مدارس به جای معلم ثابت، معاون یا مدیر مدرسه اقدام به تدریس برای دانش‌آموزان می‌کنند و باید مشکلات ساماندهی نیروی انسانی مرتفع شود و امیدواریم با حضور فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، برخی از این مشکلات رفع شود.

وی با بیان این‌که آموزش و پرورش با اهمیت‌ترین و حساس‌ترین دستگاه کشور است، بر ضرورت یاری تمام دستگاه‌های کشور به منظور رفع مشکلات نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد و افزود: تمام مسئولان کشور اعم از رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس به قشر فرهنگیان بدهکار هستند و باید هَم و غَم این مسئولان در جهت حل مشکلات معلمان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها