رئیس پلیس گذرنامه نیروی انتظامی گفت: آن دسته از مشمولان نظام وظیفه که تکلیف سربازی آن ها مشخص نیست یا در حین تحصیل هستند و تمایل دارند تا به سفر کربلا بروند باید برای گرفتن ویزا و گذرنامه، وثیقه 15 میلیون تومانی ارایه دهند.
کد خبر: ۸۵۹۱۳۵
وثیقه 15 میلیون تومانی برای صدور گذرنامه مشمولان نظام وظیفه

محمد بابایی افزود: البته ارایه این وثیقه شرط لازم برای این دسته از افراد برای دریافت ویزای هر کشوری است و زمانی که مشمولان یاد شده از سفر بازگردند، وثیقه آنان عودت داده می شود.

مرزهای مهران، شلمچه و چزابه برای عبور زائران به کربلا در نظر گرفته شده و پلیس توصیه کرده است تا زائران، مرز مهران را برای انجام این سفر معنوی انتخاب کنند.

مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی استان ایلام، کانون اصلی و مهم تردد زائران سوگوار حسینی به عتبات عالیات است که سال گذشته در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر عزادار برای شرکت در آیین های سوگواری و زیارت عتبات عالیات از این مرز به کشور عراق سفر کردند که پیش بینی می شود، این میزان در اربعین امسال تا 2 میلیون تن افزایش یابد.

افزایش 36.5 درصدی صدور گذرنامه

رئیس پلیس گذرنامه نیروی انتظامی همچنین از افزایش 36.5 درصدی صدور گذرنامه از اول فروردین تا 30 آبان ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا، این مقام مسئول انتظامی، افزود: طی هشت ماه امسال حدود 189هزار و 272 گذرنامه صادر شده است.

وی با بیان اینکه گذرنامه ها به صورت الکترونیکی صادر می شود، گفت: صدور الکترونیکی گذرنامه سبب سرعت در صدور می شود؛ به گونه ای که این گذرنامه، طی دو روز برای شهروندان ارسال می شود.

رئیس پلیس گذرنامه نیروی انتظامی اضافه کرد: صدور گذرنامه یک روز به طول می انجامد و یک روز دیگر لازم است تا به دست افراد برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها