مرد جوان که به تصور مزاحمت تلفنی آبدارچی شرکت روی وی اسید پاشیده بود، با حکم قضات جنایی به قصاص چشم و گوش محکوم شد.
کد خبر: ۸۵۶۵۹۵
عامل اسیدپاشی بر روی آبدارچی به قصاص محکوم شد

به گزارش جام‌ جم آنلاین ، در این پرونده فتح‌الله متهم است 19 فروردین امسال روی آبدارچی شرکت محل کارش اسید ریخته و او را با 4 ضربه چاقو مجروح کرده است. جوان شاکی که محسن نام‌ دارد بعد از این‌که هدف حمله همکارش قرار گرفت، یک‌ماه‌ونیم در کما بود و پس از آن سه‌ماه نیز با استفاده از دستگاه‌های ویژه زندگی می‌کرد. با شکایت محسن که در این حادثه بینایی چشم راست و شنوایی گوش راست خود را از دست داده بود، مرد اسیدپاش به نام فتح‌الله تحت تعقیب پلیس آگاهی قرار گرفت و چند روز بعد از حادثه و پیش از فرار از مرز دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌ها به اسیدپاشی اعتراف کرد و گفت: در تعطیلات عید یک مرد هر روز با تلفن همراهم تماس می‌گرفت و مزاحمت ایجاد می‌کرد به همین خاطر تصور می‌کردم محسن باشد و تصمیم به انتقامجویی گرفتم.

متهم روانه زندان شد و پرونده قضایی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و قضات این شعبه رای بر قصاص‌ عضو دادند.

با اعتراض مرد اسیدپاش، پرونده در شعبه 24 دیوانعالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و این قضات خواستار اظهارنظر اعضای کمیسیون پزشکی جنایی درخصوص امکان اجرای قصاص عضو شدند.

به این ترتیب پرونده برای بررسی به کمیسیون پزشکی رفت و پزشکان جنایی اعلام کردند امکان رعایت تساوی امکان‌پذیر نیست و تنها می‌توان در گوش قصاص عضو کرد.

این نظریه پزشکی کافی بود تا دیوانعالی کشور حکم قصاص دو عضو گوش و چشم را نقض کرد و پرونده برای رسیدگی نهایی به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد.

این‌بار هم قضات از پزشکی قانونی خواستند که نظر دهد که آیا امکان قصاص برای متهم پرونده وجود دارد یا نه که این‌بار پزشکان قانونی نظر دادند که امکان قصاص برای متهم وجود دارد اما نباید آسیب بیشتری وارد شود.

صبح دیروز جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد که در ابتدای این جلسه شاکی گفت: یکی از همکارانم در شرکت به دروغ ادعا کرده بود که مزاحم تلفنی فتح الله من هستم. او هم به تصور این‌که من مزاحم شده‌ام ابتدا مرا با چاقو مجروح کرد و بعد با اسید سوزاند. در این مدت ده‌ها بار عمل جراحی کردم و خواسته‌ام قصاص مرد اسیدپاش است.

در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: وقتی متوجه شدم شاکی مزاحم تلفنی من است تصمیم به انتقام گرفتم و روز حادثه با چاقو به او حمله کردم. محسن یک ظرف اسید دستش بود و قصد داشت آن را روی من بپاشد که در دفاع از خود زیر ظرف زدم و اسید روی او ریخت.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات دادگاه وارد شور شده و فتح‌الله را با توجه به نظریه پزشکی قانونی به قصاص محکوم کردند.

روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها