گزارش نیویورک تایمز از مفقود شدن رکن آبادی

هشدار روسیه به آمریکا در باره سوریه

جام جم آنلاین: سفر وزیر خارجه سلطان نشین عمان به سوریه پس از دیدار غافلگیرکننده بشار اسد با ولادیمیر پوتین در مسکو یک ضربه دردناک به رژیم عربستان به شمار می‌رود و نشانه‌ دیگری درباره عمیق تر شدن شکاف‌ و اختلافات در داخل شورای همکاری خلیج فارس است.
کد خبر: ۸۵۰۲۰۵
ضربه دردناک عمان به رژیم سعودی

به گزارش تسنیم، روز گذشته خبر مهمی بر روی خروجی رسانه‌های مهم منطقه‌ای و بین المللی مخابره شد که شوک بزرگ دیگری را به مهمترین حامی گرو‌ه‌های تروریستی تکفیری در منطقه به ویژه در سوریه وارد کرد. سعودی‌ها که هنوز از شوک حملات برق‌ آسای روسیه به مواضع تروریست‌های مزدورشان در سوریه خارج نشده‌اند، روز گذشته با شنیدن خبر سفر وزیر خارجه عمان یکی از اعضای شورای همکاری خلیج فارس و لبخندهای بن علوی در دیدار با بشار اسد دچار شوک دیگری شدند.

سفر غافلگیرکننده بن علوی به دمشق ضربه محکمی به ائتلاف عربستان،بحرین و امارات است که به موضع‌گیری خصمانه علیه دولت قانونی سوریه و حمایت آشکار و نامحدود آنها از گروه‌های تروریستی تکفیری در سوریه و مناطق دیگر ادامه می‌دهند.

سانسور کامل خبر سفر مهم وزیر خارجه سلطان نشین عمان به دمشق در رسانه‌های رسمی داخل عربستان و دیگر رسانه‌های حامی گروه‌های تروریستی تکفیری در کشورهای دیگر، عمق خشم و سرخوردگی آنها از این سفر را نشان می‌دهد.

بشار اسد پس از استقبال از بن علوی از موضع عمان در قبال بحران سوریه تمجید کرد. در دیدار دو مقام به جنگ علیه تروریسم، روابط دوجانبه میان سوریه و عمان و تمایل رهبران دو کشور به ادامه همکاری و هماهنگی میان یکدیگر برای تقویت روابط برادرانه که در خدمت به امنیت و ثبات منطقه و حفظ منافع ملت‌هایش باشد، اشاره کردند.

آمریکا نیازمند مذاکره با ایران است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آنقدر که آمریکا به مذاکره با ایران نیازمند است، ما نیازی به آن نداریم به همین خاطر است که رهبری می‌فرمایند مذاکره با آمریکا ممنوع است.

حسین نجابت نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ممنوع بودن مذاکره با آمریکا، گفت: برخی می‌گویند آمریکا شیری است که دندان‌ها، یال و کوپال آن ریخته است؛ نباید از آن ترسید. اما ما معتقدیم آمریکا گاو وحشی‌ای است که زور دارد و باید از او ترسید.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه این دو دیدگاه، دیدگاه طیف مقابل هم است، ادامه داد: رهبر انقلاب هم فرموده‌اند که آمریکا هم قدرت دارد و هم با تمام وجود مزّور، حیله‌گر و عهدشکن است.

نجابت گفت: وقت بی‌امانی را برای آمریکا صرف می‌کنیم اما طبق فرموده رهبری مذاکره با آمریکا برای ما سود ندارد و زیان فراوان دارد.

وی با اشاره به اینکه نباید علت ضرر آمریکا را نادیده گرفته و فراموش کنیم، ادامه داد: یکی از شاخصه‌های انقلاب اسلامی، استکبارستیزی است اما آمریکا در این مذاکرات به دنبال آن است که به انقلابیون جهان اثبات کند که ایران را مهار کرده است.

وحشت عربستان از انتقاد رسانه های غرب

به نوشته روزنامه 'رای الیوم' انتشار مطالبی در خصوص نقض حقوق بشر ومشکلات اقتصادی عربستان در روزنامه و رسانه های غربی به خصوص انگلیسی مقامات ریاض را نگران کرده است.

رای الیوم افزود: شاهزاده 'محمد بن نواف' سفیر عربستان در لندن در واکنش به این مطالب مقاله ای در روزنامه دیلی تلگراف منتشر نمود وبا ابراز نگرانی از انتقاداتی که نسبت به وضع حقوق بشر در کشورش صورت می گیرد تهدید کرد که این انتقادات همکاری وروابط ویژه بین دو کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد .

سفیر عربستان با اشاره به عقب نشینی لندن از قرارداد اصلاح زندانها در عربستان به مبلغ هشت ونیم میلیون دلار افزود: اخیرا احترام متبادل بین دو کشور از میان رفته است. 'جرمی کوربن رهبر حزب کارگر انگلیس گفته است که دیوید کامرون نخست وزیر کشورش را قانع کرده تا این قرارداد را به دلیل حوادث داخلی عربستان لغو کند.

به نوشته رای الیوم کوربن از صدور حکم اعدام برای محمد النمر نوجوان 17 ساله سعودی به دلیل مشارکت در تظاهرات ضد دولتی وهمچنین حکم 10 سال زندان برای رائف بدوی فعال سعودی که در سایتهای اجتماعی خواستار احترام به حقوق بشر وآزادی بیان در کشورش شده بود انتقاد کرده بود.

این انتقادات از حکومت عربستان همزمان با انتشار گزارش هایی در روزنامه های انگلیسی مبنی بر پیش بینی ورشکستگی عربستان در پنج سال آینده صورت می گیرد.

انصارالله یمن در تدارک برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری

منابع نزدیک به انصارالله یمن اعلام کردند که جنبش انصارالله در حال فراهم آوردن مقدمات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، منبع نزدیک به انصارالله یمن اعلام کرد که محمد علی الحوثی، رئیس کمیته انقلابیون یمن با محمد حسین الحکیمی، رئیس کمیته عالی انتخابات در این راستا دیدار و درباره موانعی که بر سر راه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد، گفتگو کرد؛ راهی که به گفته وی بهترین راه بری خروج از بحران‌های کنونی است.

رئیس کمیته عالی انتخابات نیز اعلام کرد که این کمیته به مسئولیت کامل خود درباره موفقیت انتخابات ریاست جمهوری آتی عمل می‌کند.

یاسین مکاوی، مشاور عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن درباره مقدمه چینی انصارالله برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مدعی شد که حوثی‌ها و علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن در اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت جدی نیستند و مردم یمن باید با آن‌ها مقابله کنند.

دولت مستعفی یمن همواره در مذاکرات صلح کارشکنی می‌کند برای همین با وجود تلاش‌های سازمان ملل این مذاکرات هیچ کاری از پیش نبرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها