عصر روز گذشته صنعا، پایتخت یمن شاهد تظاهرات گسترده‌ای در محکومیت جنایات عربستان سعودی در این کشور بود.
کد خبر: ۸۴۱۶۳۱

به گزارش پایگاه خبری المنار، این تظاهرات به درخواست کمیته عالی انقلاب یمن برگزار شد و هدف از آن تقویت پایداری مردم یمن در قبال تداوم تجاوزات عربستان، محکومیت جنایت اخیر آل‌سعود در «المخاء» یمن و نیز ابراز همدردی و همبستگی با قربانیان فاجعه «منا» بود.

گفتنی است جنگنده‌های متجاوزان سعودی اوایل صبح پنجشنبه ساختمانی را در المخاء در تعز که درآن مراسم عروسی برپا بود، بمباران کردند که طی آن 131 نفر از جمله 70 زن و تعداد زیادی کودک به شهادت رسیدند. راهپیمایان در خصوص فاجعه منا شعار داده و می‌گفتند سعودی‌ها همان‌طور که در منا مرتکب جنایت شدند و حجاج را کشتند، در منطقه المخاء در استان تعز نیز همان جنایت را تکرار کردند. مردم در این تظاهرات بر پایبندی به خط‌مشی مقاومت به عنوان تنها گزینه در مقابل تجاوزگری آل‌سعود تاکید کردند و با دردست داشتن پلاکاردهایی، از نیروهای مردمی و ارتش یمن خواستند تا گزینه راهبردی را برای مقابله با تجاوزگران به کار گیرند.

تظاهرکنندگان همچنین خواستار آغاز تحقیقات اسلامی درباره فاجعه منا و محاکمه عوامل و عناصر دخیل در این فاجعه شدند. آنها از کشورهای اسلامی هم خواستند تا هرچه سریع تر برای جلوگیری از جنایت آل‌سعود علیه مسلمانان و کوتاه کردن دست آنها از مناسک حج وارد عمل شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها