وقوع یک تیراندازی مرگبار در دانشکده‌ای در ایالت اورگان آمریکا بار دیگر در جامعه آمریکا وحشت آفرید و به تبع آن واکنش و انتقاد باراک اوباما رئیس‌جمهور این کشور را به همراه داشت.
کد خبر: ۸۴۱۵۱۳

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، یک فرد مسلح 26 ساله به نام کریس هارپر مرسر عصر پنجشنبه وارد کالج کامیونیتی اومپاک در منطقه رزبرگ در ایالت اورگان شد و تیراندازی خود را از داخل یکی از کلاس‌ها شروع کرد. وی سپس وارد دیگر اتاق‌ها شد و به سمت دانشجویان تیراندازی کرد. رسانه‌ها آمار متفاوتی از کشته‌شدگان مخابره می‌کنند. برخی از آنها تعداد قربانیان را ده و برخی دیگر 15 نفر اعلام کرده‌اند. نزدیک به20 نفر نیز زخمی شده‌اند که حال تعدادی از آنها وخیم گزارش شده است. بنا به تصمیم مقامات امنیتی، هویت قربانیان صبح امروز (شنبه) اعلام خواهد شد. گفته می‌شود فرد ضارب نیز کشته شده است.

مردی که دختر وی طی این تیراندازی مجروح شده بود، به شبکه سی.ان.ان گفت فرد مسلح به دانش‌آموزان دستور داد در صورتی که مسیحی هستند بایستند سپس به سمت تمامی آنها تیراندازی کرد. چند ساعت پس از این حادثه، باراک اوباما که به نوشته رسانه‌های آمریکایی آشکارا عصبانی به نظر می‌رسید، در یک کنفرانس خبری حضور یافت و گفت: به نظر می‌رسد وقوع تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا به امری عادی تبدیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها