همزمان با روز زمین پاک؛

محیط زیست روی مدار "رهاورد"

گردهمایی هنرمندان و مدیران رادیو ایران دیروز با حضور بهنام احمدپور مدیر این شبکه، عذرا وکیلی، علیرضا جاویدنیا، امیر نوری و دیگر هنرمندان و برنامه‌سازان شبکه در استودیوی ساختمان شهدای رادیو برگزار شد و در این مراسم احمدپور ضمن رونمایی از آرم‌استیشن‌های رادیو ایران، از تغییر 85 درصدی برنامه‌های این شبکه خبر داد.
کد خبر: ۸۳۷۸۶۱
خانه‌تکانی «رادیو ایران» در پاییز

به گزارش جام‌جم، مدیر رادیو ایران با اشاره به رونمایی از پنج آرم استیشن در این برنامه‌ افزود: بعضی از این آرم استیشن‌ها سفارش داده شده و توسط اهالی موسیقی اجرا شده است و بعضی هم توسط همکاران هنرمند رسانه ملی تولید شده‌اند. امیدوارم مجموعه آرم استیشن‌ها باعث شود تا دست تهیه‌کنندگان باز شود و فضای متفاوتی را در رادیو شاهد باشیم.

احمدپور تصریح کرد: فضای پخش رادیو ایران و ۸۵ درصد برنامه‌های این شبکه در مهر تغییر می‌کند که از این میان ۲۹ درصد برنامه‌های مهرماه با عناوین و ساختار جدید روی آنتن می‌رود و ۵۶ درصد برنامه‌ها با عناوین قبلی پخش می‌شود، اما محتوا تغییر کرده است.

مدیر رادیو ایران با اشاره به برنامه‌های تولیدی و زنده این شبکه گفت: به طور هفتگی۵۹۲۰ دقیقه برنامه زنده داریم که 7/58 درصد برنامه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد و ۴۱۶۰ دقیقه برنامه تولیدی داریم که 3/41 درصد برنامه‌ها را به خود اختصاص خواهد داد.

وی درباره تعطیلی برنامه جمعه ایرانی گفت: من جلسات متعددی با سعید توکل، تهیه‌کننده برنامه جمعه ایرانی داشتم. اما بعد از مدتی دوستان اعلام کردند نمی‌توانند ساختار موسیقی این برنامه را تغییر بدهند؛ به همین دلیل این برنامه قطع و برنامه دیگری جایگزین شده است. اما درهای رادیو ایران به روی همه هنرمندان این برنامه باز است و می‌توانند با تغییر در موسیقی، برنامه جمعه ایرانی را احیا کنند، حتی اگر برنامه دیگری هم داشته باشند، ما استقبال خواهیم کرد.

احمدپور تاکید کرد: ما سعی داریم در برنامه‌های رادیو از موسیقی سنتی، ملی و مقامی استفاده کنیم. وی در پایان از راه‌اندازی دو گروه جدید با عنوان «ایران و رویدادها» و «ورزش، تفریحات و سرگرمی» خبر داد.

در این مراسم حمیدرضا افتخاری، مدیر گروه تفریحات، سرگرمی و ورزشی هم با اشاره به 12 برنامه جدید در این شبکه گفت: غیر از برنامه کوی نشاط، برنامه‌های متنوعی همچون کوچه رادیو، منصور باشید، وقت اضافه و ... را تدارک دیده‌ایم.

علی آذردشتی، مدیر گروه تاریخ و دفاع‌مقدس هم گفت: برنامه سیری در تاریخ معاصر با کارشناسی دکتر منصوری به بررسی تاریخ پهلوی اول و دوم می‌پردازد. علاوه بر این برنامه جدید، برنامه‌های هیاهو برای هیچ و مردان تاریخ هم داریم. در هفته دفاع‌مقدس هم به مدت چهار روز برنامه مسابقه فرمانده را خواهیم داشت.

به گفته این مدیر، رادیو ایران 31 شهریور در بوستان آب و آتش برنامه‌های با حضور فرماندهان ارتش و سپاه از ساعت 19 تا 21 خواهد داشت.

یدالله گودرزی، مدیر گروه فرهنگ و اندیشه هم با اشاره به تغییرات در برنامه اذانگاهی شبکه گفت: حوض نقره، کافه هنر و بشارت باران از برنامه‌های جدید خواهد بود.

در این مراسم از برنامه‌سازان رادیو ایران که در جشنواره‌های مختلف حائز رتبه شده بودند و کارکنان نمونه شبکه تجلیل شد.

فاطمه عودباشی

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها