کارشناس هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: حداکثر سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک امروز یکشنبه در نواحی شمالی استان به 80 کیلومتر بر ساعت می رسد.
کد خبر: ۸۳۷۵۱۱
امروز سرعت باد درسیستان به 80 کیلومتر می رسد

مرتضی فرجی در گفت و گو با ایرنا افزود: وزش باد خیلی شدید همراه با گرد و خاک در نقاط مستعد توفان که از روز گذشته نواحی شمالی استان را در برگرفته بود همچنان تا روز دوشنبه در منطقه تداوم دارد.

وی افزود: هم اینک سرعت وزش باد در سیستان 63 کیلومتر بر ساعت است که پیش بینی می شود تا اواخر وقت امروز شدت آن افزایش یابد.

کارشناس هواشناسی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سرعت وزش باد در سیستان روز گذشته به 72 کیلومتر بر ساعت رسید، افزود: در 48 ساعت آینده بر شدت و دوام باد در منطقه افزوده خواهد شد.

وی توصیه کرد: افراد سالمند، بیماران و کودکان امروز و فردا با توجه به شرایط حاکم بر منطقه از تردد در فضای باز خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: برای نواحی مرکزی، مرز شرقی و نیمه جنوبی استان نیز در این مدت باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود.

فرجی افزود: با توجه به وزش باد شاهد کاهش دما چهار تا هفت درجه در سراسر سیستان و بلوچستان به ویژه نواحی شمالی خواهیم بود.

وی اظهار داشت: زاهدان با حداقل 15 درجه سانتی گراد و دلگان با حداکثر 44 درجه بالای صفر در شبانه روز گذشته به ترتیب خنکترین و گرمترین نقاط استان بودند.

استان سیستان و بلوچستان به علت بروز خشکسالی 16 ساله و وزش بادهای موسمی 120 روزه در سیستان و مونسون در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و توفان های شدید و گرد و غبار بالایی روبروست که بعضا سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از 20 برابر حد استاندارد می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ع
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
۰
۰
یه فكری برای كانون ازدواج اسان زاهدان كنید كه پولامون وبالا كشیده وپولامونو نمی دن این پولا همش قرض حالا من پیاده هستم چرا پولا مونو پس نمی دن ما پولامونو تا ریال اخرش می خواهیم لطفا پیگیری كنید

نیازمندی ها