سخنگوی دولت با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به نیویورک قطعی است گفت: درخواست های متعددی از سوی سران کشورها برای دیدار با رئیس جمهور ارائه شده که در حال بررسی است و با توجه به محدودیت زمان و تأثیر آن ملاقات برای منافع ملی جمهوری اسلامی ایران به برخی درخواست ها پاسخ مثبت داده خواهد شد.
کد خبر: ۸۳۵۸۸۲
سفر رئیس جمهور به نیویورک قطعی است

محمد باقر نوبخت افزود: البته هنوز برنامه قطعی نشده و جمع بندی نهایی را اطلاع رسانی خواهم کرد.

خبرنگاری درباره کار حزبی برخی از اعضای دولت پرسید که نوبخت پاسخ داد: برخی از ما اعضای دولت قبل از ورود به دولت عضو احزاب رسمی بوده ایم و خود بنده از سال 78 عضو حزب اعتدال و توسعه بوده ام و بارها در این باره مواضع خود را اعلام کرده ام.

خبرنگاری درباره افزایش قیمت حامل های انرژی در سال 95 پرسید که سخنگوی دولت پاسخ داد: الآن هیچ تصمیمی مبنی بر اینکه در سال 95 قرار است حامل های انرژی را افزایش دهیم یا نه، گرفته نشده است.

وی گفت: اجرای قانون هدفمندی یارانه ها لزوماً به معنای افزایش قیمت حامل ها نیست و ما می توانیم با روند موجود ادامه دهیم اما نحوه توزیع منابع موجود را تغییر دهیم.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه در سیاست های کلی برنامه ششم توسعه که رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ کردند بر پیگیری هدفمندی یارانه ها در قالب حمایت از تولید و تأمین اجتماعی تأکید شده است گفت: دولت در قانون بودجه ۹۵، قانون هدفمندی یارانه ها را اجرا می کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی با خبرنگاران با اشاره به اینکه تعدیل قیمت ها در چارچوب قانون هدفمندی یارانه ها سالانه اجرا می شود افزود: امسال هم در قیمت های حامل های انرژی تعدیل داشته ایم و بنزین تک نرخی و لیتری هزار تومان شد و بقیه حامل ها نیز تک نرخی شد و منابع حاصل از آن بین مردم توزیع شد.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره تأثیر کاهش قیمت نفت در بودجه سال آینده گفت: قیمت نفت کاهش یافته و واقعیت آن است که شاید قیمت نفت پایین تر نیز برود.

سخنگوی دولت در ادامه با ابراز تأسف از حادثه سقوط جرثقیل در عربستان و کشته و مجروح شدن تعدادی از مسلمانان در این حادثه گفت: معتقدیم دولت عربستان باید مسئولیت پذیری بیشتری در قبال حجاج و مهمانان خانه خدا داشته باشد.

محمدباقر نوبخت افزود: اگرچه این حادثه غیرعمدی بوده است اما این توقع همیشه وجود دارد که کشوری که مهمان دعوت می کند باید اقدامات تأمینی را انجام دهد.

وی گفت: این جرثقیل ها از مدت ها قبل در آن مکان وجود داشت و انتظار می رفت که دولت عربستان با توجه به اینکه این تجهیزات در مسیر زائران خانه خدا بود اقدامات مناسب را انجام بدهد.

نوبخت با اشاره به اینکه دولت این حادثه را از طریق عربستان بررسی و پیگیری خواهد کرد افزود: دولت عربستان مسئولیت پذیری بیشتری نسبت به حفظ سلامتی مهمانان خانه خدا داشته باشد و اقدامات پیشگیرانه و تأمینی را انجام دهد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره سرنوشت پرونده تعرض به دو ایرانی در فرودگاه جده نیز گفت: دولت عربستان و دستگاه قضایی این کشور در این خصوص برخورد جدی داشت و اطلاع داریم که موضوع را رها نکرده است و احتمالاً مجازات سنگینی در انتظار خاطیان خواهد بود.

سخنگوی دولت افزود: این اطمینان نسبی وجود دارد که پرونده در حال بررسی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها