ازدواج فقط ازدواج یک فرد با فردی دیگر نیست، ازدواج در خیلی از موارد خاصه در جوامعی سنتی چون جامعه ما، پیوند یک خانواده با یک خانواده دیگر است.
کد خبر: ۸۳۵۵۷۹
تفاوت اضطراب‌زاست

ازدواج یک فرد با فردی دیگر، خود از آن جهت که دو انسان متفاوت با تربیت و فرهنگ متفاوت را کنار هم و در تصمیم و روندی مشترک قرار می‌دهد، تا حد زیادی تنش زا و به دلیل همین تنش، مضطرب است. ‌آنچه در اینجا مهم است دخالت نکردن خانواده‌ها در مسائل فردی است. خیلی از تفاوت‌ها در خوشبختی دو نفر که قصد ازدواج دارند، اهمیت ندارند، اما می‌تواند به شکست و بدبختی یک خانواده در آستانه شکل‌گیری منجر شود. اضطراب ناشی از تفاوت در اینجا بیش از هر چیز به کنترل و کوچک شدن نیاز دارد و گرنه می‌تواند سرنوشت زندگی مشترک را دگرگون کند.

راه مقابله با اضطراب

ایمان همیشه اطمینان و آرامش را سبب می‌شود. اعتماد به دست سرنوشت که توسط امری دربرگیرنده و پروردگاری قادر میسر می‌شود، اعتماد به راه و هدفی که در نظر گرفتیم و باور به خود و ایمان به انتخابی که کرده‌ایم. این باورها تنها راه تلطیف و آرام کردن اضطراب‌های مخرب و هدایت آنها به سمت درست است. از نظر قرآن، ابزار بیم و امید بهترین ابزار برای در راه قرار دادن انسان به سوی هدایت و کمال مطلق است. از این رو قرآن برای مثال در آیه بیستم سوره حدید با اشاره به عذاب شدید که ترس و هراس در دل‌ها می‌افکند و با تأکید به مغفرت و رحمت الهی شوق و گرایش به بهشت را تشدید می‌کند و راه رضوان محبان و عاشقان را نشان می‌دهد.ازدواج خوشایند است، نشانه تکمیل استقلال و هویت فرد است، اما اضطراب‌های آن در جهت رقم زدن بهترین شرایط به تدبیر نیاز دارد، نیازمند واقع بینی است و نه بدبینی و در این راه ایمان می‌تواند مؤثر باشد، چرا که وعده‌های الهی درخصوص کمک به نهاد خانواده و قدم بنیادین آن یعنی ازدواج فراوان است.

سهراب شکیب‌‌

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها