بخش‌های جدیدی از نامه‌های الکترونیکی افشا شده «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا نشان می‌دهند که وی در مکاتبه با همتای آلمانی‌ خود در سال 2010 میلادی، گفته است که عربستان با سرمایه‌گذاری در برنامه اتمی-تسلیحاتی پاکستان، برای خود بمب اتم ذخیره می‌کند.
کد خبر: ۸۳۱۸۷۲
افشای نامه‌های هیلاری کلینتون در باره عربستان

به گزارش تسنیم به نقل از «ووکیتیو»،در یکی از نامه‌ها که از سوی یکی از دوستان «هیلاری کلینتون» به نام «سیدنی بلومنتال» خطاب به وی نوشته شده، به یکی از گفت‌وگوهای وزیر خارجه وقت آمریکا با «یوشکا فیشر» همتای آلمانی خود اشاره شده است.

همچنین در گزارش جدیدی که چند روز پیش توسط دو اتاق فکر آمریکایی منتشر شده بود، آمده که پاکستان احتمالا سالانه 20 کلاهک هسته‌ای تولید می‌کند و با در نظر گرفتن این پیشرفت در تولید کلاهک هسته‌ای در طول یک دهه تبدیل به سومین زرادخانه بزرگ جهان خواهد شد.

علاوه بر آن، یک مقام سابق دفاعی آمریکایی نیز گفته بود در حالی که مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران ادامه دارد، عربستان سعودی با اتخاذ یک «تصمیم راهبردی» به دنبال خرید سلاح هسته‌ای از پاکستان است.

این مقام دفاعی سابق آمریکایی گفته که «یک توافق تاریخی با پاکستانی‌ها وجود دارد و خاندان سعودی هم‌اکنون یک تصمیم راهبردی برای اقدام در این راستا اتخاذ کرده است». در شرایطی که این مقام سعودی باور ندارد که «تاکنون هیچ سلاح واقعی منتقل نشده » اما واضح است که پس از اعلام چارچوب توافق هسته‌ای در ماه گذشته «سعودی می‌داند که چه گفته و آنچه را که گفته‌اند عملی خواهند کرد».

ورود پهپادهای آمریکا به آسمان سوریه

آمریکا در سوریه برای شکار سران داعش، از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می کند.

روزنامه واشنگتن پست نوشت: این هواپیماها به طور جداگانه از عملیات نظامی فعلی آمریکا علیه داعش صورت می گیرد.

به گفته مسوولین آمریکایی، سازمان سیا و فرماندهی مشترک عملیات ویژه در حملات اخیر که سرکردگان داعش در سوریه را هدف قرار داده بود از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می کردند.

روزنامه آمریکایی همچنین نوشت: عضو انگلیسی داعش و مغز اینترنتی این گروه با استفاده از این هواپیماها کشته شد. او از طریق اینترنت، افراد را برای حملات به آمریکا تحریک می کرد.

به نوشته واشنگتن پست، مرکز مبارزه با تروریسم وابسته به آمریکا که پیش از این تهدیدهای گروه القاعده را خنثی کرده، در این عملیات شرکت می کند.

امارت داعش در مرزهای جولان و اردن

یک گروه تروریستی با حمایت و نظارت رژیم صهیونیستی در مناطق مرزی جولان و فلسطین اشغالی امارت داعشی ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروهی تروریستی موسوم به «گردان شهدای الیرموک» بر منطقه حوض یرموک در مرزهای جولان تسلط دارد. سرکرده این گروه فردی موسوم به «الخال» است که با گروه تروریستی داعش بیعت نکرده، اما تحت نظارت رژیم اسرائیل امارت داعشی در این منطقه ایجاد کرده است.

روزنامه "الاخبار" لبنان تأکید کرد، نزدیک به دو هفته پیش سرتیپ صابر المهایره فرمانده نیروهای مرزبان اردن در منطقه جابر شمال اردن اعلام کرد که هیچ گروه تروریستی چه داعش و چه جبهه النصره در نزدیکی مرزهای لبنان و سوریه حضور ندارد. اما رسانه های صهیونیستی به ویژه تحلیلگران آنها همیشه از حضور داعش در نزدیکی مرزهای فلسطین اشغالی سخن می گویند.

اخیرا در برخی پایگاه های اینترنتی تصاویری از بیعت عناصر مسلح با الخال پخش شد که شعار دادند و پرچم گروه تروریستی داعش را به دست گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
۰
۰
اگر ایران و آمریكا به هم نزدیك می شدند .عربستان- قطر -و امارات و بقیه كشورهای دیگر تا حالا جمهوری شده بودند . داعش ایجاد نمی شد.
....دشمنی بین ایران و آمریكا و كشورهای غربی هم كار عربستان و امارات و قطر بود. چاره كار ارتباط با آمریكا و كشورهای غربی و دور شدن بیشتر از كشوره های عربی است.

نیازمندی ها