رهبر معظم انقلاب اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی را منصوب کردند؛

۱۰ وظیفه و مأموریت شورای عالی فضای مجازی در دوره جدید

مصوبه ساماندهی پیامک‌های انبوه و خدمات ارزش افزوده اسفند سال گذشته به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسید و طبق این مصوبه دبیرخانه کارگروه ساماندهی پیامک‌های تلفن‌های همراه، اپراتورها را براساس بند 5 و بند3 آیین‌نامه مصوب شورای عالی فضای مجازی، ملزم به راه‌اندازی سامانه برخط بررسی محتوای پیامک‌های تبلیغاتی کرد. بعلاوه اپراتورها باید برای معرفی دارندگان سرخط ارسال انبوه پیامک‌های تبلیغاتی با سرشماره‌های 1000، 2000، 3000، 5000 و ثابت اقدام کنند.
کد خبر: ۸۳۰۶۴۳

کارگروه ذکر شده به ریاست وزارت ارشاد اولین جلسه‌اش را 15 تیر و بعدی را 12 مرداد برگزار کردند و در جلسه آخر آیین‌نامه و وظایف اعضای کارگروه مطرح و تصویب شد.

در جلسه آخر امیر سیاح، مدیر سامانه‌های همراه مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از راه‌اندازی سامانه برخط بارگذاری محتوای پیامک‌ها و خدمات ارزش افزوده به نشانی Login.Saramad.ir خبر داد که به گفته او این سامانه از بهمن گذشته توانسته محتوای 382 خدمت ارزش افزوده متنی و 1036 مسابقات پیامکی را پایش کند. براساس گفته‌های محمدرضا کشاورزی، معاون مرکز ملی فضای مجازی، در صورت همکاری اپراتورها این مقدار می‌توانست بیشتر هم باشد.

سیاح تاکید کرد طبق آیین‌نامه از این پس و با توجه به الزام اخذ مجوز از وزارت ارشاد از سوی ارائه‌کنندگان خدمات ارتباطی و ارائه‌کنندگان خدمات محتوایی، شرکت‌ها دو ماه مهلت دارند مجوز لازم را کسب کنند و در غیر این صورت فعالیتشان معلق خواهد شد.

محمدرضا کشاورزی هم به الزام تسریع در تصویب کنترل محتوای پیامک‌ها تاکید کرد و در ادامه ضمن اعلام کاهش میزان شکایت‌های ارسال شده نسبت به پیامک‌های تبلیغاتی، از راه‌اندازی اپلیکیشنی برای ارسال شکایت‌های مردم از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی گفت. به گفته او از این پس مردم می‌توانند هم از طریق سامانه پیامکی 10001314 مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد و هم از طریق این اپلیکیشن شکایت خود را به گوش مسئولان برسانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها