رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از معاونت صدا و مدیران شبکه‌های رادیویی خواست با استفاده از ظرفیت بالای رادیو،پیگیری منویات محیط زیستی رهبر معظم انقلاب را در دستور کار قرار دهند.
کد خبر: ۸۲۷۴۵۸
نشست مشترک ابتکار با مدیران ارشد معاونت صدای رسانه ملی

معصومه ابتکار در جلسه شورای عالی مدیران معاونت صدای رسانه ملی با تاکید بر ضرورت همکاری و تعامل میان محیط زیست و رسانه رادیو گفت: ضرورت آموزش و فرهنگ سازی وجه تشابه و نقطه تلاقی فعالیت‌ها و مأموریت‌های دو سازمان است.

معاون رئیس جمهور ضمن یادآوری ضرورت و اهمیت تغییر رفتار و افکار عامه جامعه برای عبور از بحران‌ها و تهدیدهای کنونی محیط زیست افزود: ایجاد انقلاب در رفتار و دیدگاه افراد به طبیعت در مدت زمانی کوتاه، لازمه نجات طبیعت ایران از وضعیت شکننده و چالش برانگیز فعلی است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به بیانات رهبری در دیدار 17 اسفند سال گذشته با مسئولان و فعالان محیط زیست کشور، از معاونت صدا و مدیران حاضر در جلسه خواست با استفاده از ظرفیت بالای رادیو، انعکاس گسترده بیانات ایشان و پیگیری آن را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش ایرنا، معاون رئیس جمهور، موضوع آب و بحران کنونی آب در ایران را یکی از مهم‌ترین چالش‌های محیط زیستی کشور برشمرد و اظهار کرد: معاونت صدای رسانه ملی می‌تواند به واسطه توانمندی مهم خود؛ یعنی بهره گیری از گروه‌های مخاطب متنوع و گسترده، نقش بسیار موثری در فرهنگ‌سازی مصرف آب به خصوص در میان گروه مخاطب کشاورزان داشته باشد.

وی جوانان را از جمله مهم‌ترین مخاطبان رادیو در جامعه برشمرد و افزود: جوانان نقشی کلیدی در تغییر نگرش و رفتار مردم و جریان‌سازی مثبت اجتماعی دارند و همین امر ضرورت توجه به بهره گیری از توانمندی جوانان در برنامه‎ریزی‌ها و سیاستگذاری‌ها را بیشتر می‌کند.

ابتکار با قدردانی از گام‌های ارزشمند رسانه ملی در حوزه محیط زیست پیشنهاد کرد: کارگروهی متشکل از نمایندگان سازمان حفاظت محیط زیست و معاونت صدا پیگیر برنامه‌ریزی و سیاستگذاری جامع برای همکاری در زمینه محیط زیست شوند.

خانم نسرین آبروانی، معاون صدای رسانه ملی نیز در این دیدار گفت: یکی از مأموریت‌های رادیو، پیگیری موضوعات ملی و همچنین انتقال و ایجاد شادابی و نشاط در فضای عمومی جامعه است و از همین رو شبکه‌های رادیویی، محیط زیست را از جمله اولویت‌های خود در برنامه سازی می‌دانند.

آبروانی اشاره ای هم به نکات کلیدی مطروحه در گزارش محیط زیستی دکتر ابتکار به هیئت دولت کرد و خواستار تعامل بیشتر در این حوزه برای آگاهی برنامه‌سازان رادیو از سیاست‌های کلان محیط زیست کشور شد.

وی تصریح کرد: معاونت صدای رسانه ملی آماده هر نوع همکاری با محیط زیست به منظور افزایش آگاهی عمومی و فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست است.

بهره گیری از ظرفیت دینی، نمایشنامه خوانی و طنز در فرهنگ سازی حفظ محیط زیست، همچنین استفاده از توانمندی رادیو برای ایجاد کمپین‌های محیط زیستی، پیگیری اجرایی شدن مطالبات محیط زیستی رهبر معظم انقلاب درخصوص ایجاد پیوست محیط زیستی برای کلیه طرح های کلان کشور، ضرورت تدوین پیوست رسانه ای برای طرح‌های محیط زیستی و توجه بیشتر به نقش مردم در ارتباطات و برنامه سازی های رسانه ای از جمله مهم‌ترین موضوعاتی بود که مدیران شبکه‌های رادیویی در این دیدار مطرح کردند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها