مواد لازم برای 6تا8 نفر: 500 گرم سیب‌زمینی, 1 پیمانه دانه ذرت, 1 پیمانه نخود فرنگی, 2.1 پیمانه شیر, به میزان لازم کره, مقداری نمک و فلفل, 3 قاشق سوپخوری سس مایونز, 3 عدد هویج متوسط
کد خبر: ۸۲۶۶۲۰

کیک سیب‌ زمینی و سبزیجات

طرز تهیه:

1. سیب زمینی‌ها را آبـپز کـنید بعد آنها را در آبکش بریزید و از روی آنها آب سرد رد کنید. بعد از خنک شدن، پوست سیب‌زمینی‌ها را جدا کرده ، آنها را با رنده ریز رنده کنید.

2. هویج‌ها را بشویید، پوست بگیرید و آبپز کنید. بعد از پخت، نگینی خرد کنید. دانه‌های ذرت و نخود فرنگی را جدا از هم در قابلمه‌ای با آب بپزید و بعد کناری بگذارید.

3. به سیب‌زمینی‌ رنده‌شده، شیر، کره و نیمی از مایونز را اضافه کنید و دائم هم بزنید تا به شکل پوره‌ای یکدست درآید. نمک و کمی فلفل اضافه کنید تا پوره سیب‌زمینی مزه‌دار شود.

4. قالب را آماده کنید و داخل و کف آن را با کیسه فریزر بپوشانید. مقداری پوره در قالب روی کیسه فریزر بریزید تا همه جای دیواره و کف قالب به اندازه یک سانتی‌متر از پوره پوشیده شود.

5. داخل پوره را که در واقع وسط کیک می‌شود، با سبزیجات پخته (هویج، ذرت و نخود) پر کنید. روی آنها را صاف کنید. بقیه پوره را روی سبزیجات بریزید و پهن و یکدست کنید تا روی آنها را بپوشاند.

6. روی غذا را بپوشانید و به مدت یک ساعت ظرف را در یخچال بگذارید تا خنک شود. بعد از این مدت با کمک کیسه فریزر کیک را از قالب درآورید و در ظرف مورد نظر برگردانید. بقیه مایونز را روی کیک بریزید.(سیب سبز)

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک هل و گلاب

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها