معاون رئیس جمهور عراق با اشاره به این که نیروهای بسیج مردمی در هیچ منطقه‌ای تسلیم نشده و خیانت نکردند، گفت: در ساختار «حشد الشعبی» از نیروهای بسیج ایران الگو گرفتیم.
کد خبر: ۸۲۶۳۹۱
«حشد الشعبی» با الگو گرفتن از بسیج ایران تشکیل شد

نوری المالکی معاون اول رئیس جمهور عراق با اشاره به محور مقاومت در عراق و تشکیل نیروهای بسیج مردمی (حشد الشعبی) اظهار داشت: رسانه هایی همچون العربیه و الجزیره لقب های ناروا به این نیروها می دهند، البته این طبیعی است که حشد الشعبی در نظر آنها وقیح باشد،‌ چراکه آنان گروهی مجاهد و رزمندگانی مقاوم هستند که از عراق و عراقی دفاع می کنند.

«نوری المالکی» با ابراز خرسندی از موفقیت های پی در پی نیروهای بسیج مردمی عراق تصریح کرد: ما این نیروها را در ابتدای ناآرامی‌ها تشکیل دادیم و در ساختار آن از بسیج ایران الگو گرفتیم.

وی که با خبرنگار ابنا گفتگو می کرد افزود: اگر نیروهای بسیج مردمی نبودند، نیروهای عراقی نمی‌توانستند پیشروی های مطلوب را انجام دهند. متاسفانه نیروهای عراقی با وجود اینکه با هزینه های سنگین مسلح شده اند، ولی در موصل و انبار از هم پاشیده شدند.

دبیرکل حزب الدعوه اسلامی عراق با بیان اینکه نیروهای بسیج مردمی در هیچ منطقه‌ای تسلیم نشده و خیانت نکردند خاطرنشان ساخت: ‌این درحالی است که برخی از نیروهای نظامی عراق از هم پاشیدند، خیانت کردند، تسلیم شدند و سلاح و سربازان خود را در اختیار داعش قرار دادند.

مالکی گفت: سلاح نیروهای بسیج مردمی پیروزی یا شهادت است و برای همین در قاموس آنها عقب نشینی، تسلیم شدن و خیانت وجود ندارد. حشد الشعبی به کابوسی برای دشمنان عراق و تشیع مبدل شده است.

وی با اشاره به الگوگیری کشورهای منطقه از عراق اظهار داشت: اکنون بسیاری از کشورها می‌گویند که چرا ما از تجربه عراق در تشکیل نیروهای بسیج مردمی استفاده نکنیم و چنین تشکلی را تاسیس نکنیم.

معاون رئیس جمهور عراق با انتقاد از نظرات تجزیه طلبانه برخی در عراق تاکید کرد: ‌قطعا مخالف آن هستیم. وحدت عراق برای ما یک امر مقدس است و هدف جریان استکباری ــ صهیونیستی، تقسیم کشورهای منطقه به خصوص عراق است.

مالکی ادامه داد: برای همین از لحاظ سیاسی، مصلحت مردم عراق اقتضا می‌کند که عراق واحد بماند اما برخی هستند که از تجزیه عراق سخن گفته و همگان را به این امر تشویق می‌کنند.

وی گفت: بخش اعظم اهل سنت عراق، تمام شیعیان این کشور و حتی بخشی از کردهای ما هم مخالف تجزیه هستند، چراکه تجزیه عراق سبب خون‌ریزی و عدم عدالت در احقاق حقوق می‌شود و حتی کشورهای مجاور نیز مصایب زیادی را در صورت تجزیه عراق تحمل خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها