فرماندار ورامین گفت: وقوع زلزله در شهر جواد آباد از ساعت 23 شامگاه پنچشنبه 22 مردادماه جاری آغاز شد و تا کنون 20 بار این شهر را لرزنده است.
کد خبر: ۸۲۵۸۸۸
شهر جواد آباد ورامین 20 بار لرزید

به گزارش ایرنا محسن خوانساری افزود: این زلزله هاو پس لرزه ها در شهر جواد آباد هیچ خسارتی در پی نداشته و آرامش کامل در این شهر و مناطق اطراف برقرار است.

وی گفت: بزرگترین درجه این لرزه ها چهار و یک دهم ریشتر و مابقی این لرزه های با قدرت کمتراز دو درجه در مقیاس امواج درونی (ریشتر ) بوده است.

خوانساری با اشاره به فعال ستاد مدیریت بحران در منطقه افزود: از نخستین لحظه های وقوع زلزله در شهر جواد آباد ، جلسه ستاد بحران در شهرستان ورامین تشکیل و کلیه عوامل امدادی با استقرار در محل وقوع زلزله در حالت آماده باش قرار گرفتند.

وی افزود: گسل زلزله باعث بروز این لرزش ها در شهر جواد آباد شده علاوه بر ورامین ،شهرستان های پیشوا، پاکدشت و قرچک را نیز در بر می گیرد و لازم است تا هماهنگی لازم بین تمامی مسوولین این چهارشهرستان پیش بینی های لازم برای مقابله با زلزله های احتمالی داشته باشند.

فرماندار ورامین گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته روز شنبه جلسه ستاد بحران جنوب شرق استان تهران تشکیل می شود تا با ایجاد هماهنگی لازم میان مسوولین ورامین ، قرچک ، پیشوا و پاکدشت جلسات مستمری برای مقابله با زلزله احتمالی صورت گیرد.

وی گفت: به دلیل وقوع چندین پس لرزه از ابتدای روز جمعه 23 مرداد جلسه هماهنگی ستاد بحران بخش جواد آباد شامگاه جمعه با حضور مسوولین منطقه ای و استانی دربخش جواد آباد تشکیل و هماهنگی های لازم برای مقابله با بحران های احتمالی تشکیل شده است.

خوانساری تأکید کرد: کلیه امکانات شهرستان ورامین با پشتیبانی امکانات سایر شهرستان های جنوب شرق استان تهران در آماده باش کامل به سر می برند و آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی وجود دارد و مردم نباید به هیچ عنوان نگران باشند.

فرماندار ورامین تصریح کرد: تا کنون هیچ هشداری از سوی مسوولین استان در خصوص احتمال وقوع زمین لرزه احتمالی ارائه نشده و پس لرزه های رخ داده نیز به هیچ عنوان برای افراد قابل احساس نبوده است.

وی تأکید کرد: با وجود وقوع چندین فقره زلزله در شهر جواد آباد، آرامش کامل در این شهر و مناطق مجاور حکمفرماست و مردم این شهر به طور عادی به زندگی خود ادامه می دهند.

فرماندار ورامین گفت: کلیه یگان های امدادی اعم از اورژانس ، آتش نشانی ، شهرداری ، راهداری ، بیمارستان های ، سوله های ستاد بحران ، ادارات خدمات رسان نظیر آب ، برق ، گاز و مخابرات در آماده باش کامل قرار داشته و در صورت نیاز این آماده باش ادامه خواهد داشت.

خوانساری گفت: هماهنگی کامل میان ستاد بحران ورامین و استان تهران وجود دارد و این هماهنگی در امر خدمت رسانی به مردم تسهیل ایجاد می کند.

زلزله ای به بزرگی 4و 1 دهم ریشتر در مقیاس امواج درونی در ساعت 23 و 12 دقیقه 14 ثانیه پنجشنبه بخش جواد آباد از توابع شهرستان ورامین را لرزاند.

بر اساس گزارش مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران از شامگاه جمعه تا کنون نیز 17 پس لرزه در شهر جواد آباد رخ داده که بزرگترین آن به بزرگی سه و یک دهم ریشتر در مقیاس امواج درونی بوده که در ساعت 22و 58 دقیقه و 30 ثانیه رخ داده است.

بخش جواد آباد در 40 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها