آخرین یافته‌های باستان‌شناسان ایرانی و ایتالیایی درباره تخت‌جمشید:

بین کورش و کمبوجیه چه گذشت؟

با پایان یافتن مرمت کاخ صد ستون تخت جمشید، داربست‌های مرمتی این بخش از بنا پس از ۱۵ سال باز می‌شود و گردشگران می‌توانند کاخ صد ستون را بدون داربست ببینند.
کد خبر: ۸۲۴۶۲۶

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در این باره گفت: داربست‌های مرمتی درگاه شمال شرقی کاخ صدستون در تخت جمشید باز می‌شود.

مسعود رضایی منفرد افزود: بزودی مرمت درگاه به پایان می‌رسد و گردشگران می‌توانند این اثر تاریخی را بدون داربست‌های فلزی مشاهده کنند.

حضور متکدیان خارجی در رشت

متکدیان که این روزها بر تعدادشان در شهر رشت افزوده می‌شود، به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند. داخلی‌ها آن دسته از متکدیانی هستند که از دیگر استان‌های کشور به گیلان می‌آیند و خارجی‌ها هم بیشتر اهل کشورهای همجوار شرقی بوده و همه‌شان هم در یک جمله متفق‌القول هستند که «رشتی‌ها خوب پول می‌دهند.»

جواد اسماعیل‌پور ،طراح و مجری پیشخوان مددکاری و ساماندهی متکدیان رشت درباره دلایل حضور متکدیان غیربومی در رشت به مهر گفت: فراهم شدن بازار عرضه و تقاضا که حاصل فقر فرهنگی و اجتماعی در گروه کمک‌گیرنده و کمک‌کننده است، باعث شده تا شهری مثل رشت بستری مناسب برای فعالیت متکدیان باشد.

کاج، شهر قصابان در چهارمحال و بختیاری

کاج شهری کوچک در استان چهارمحال و بختیاری است که بیشتر مردم این شهر به شغل قصابی روی آورده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر کاج در این باره گفت: شهر کاج، بزرگ‌ترین روستای منطقه، مدتی است به شهر ارتقا پیدا کرده است.

بهنام باقری با اشاره به این که حدود ۴۰ قصابی در شهر کاج فعالیت می‌کند، افزود: از هر فامیلی در این شهر پنج شش نفر در این صنف فعالیت می‌کنند. وی اظهار کرد: دست‌کم روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ گوسفند در این شهر برای عرضه گوشت به گردشگران و مسافران ذبح می‌شوند./ مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها