مرور صفحه نخست روزنامه های ورزشی امروز

این اس اس منه ...! +تصاویر

جام جم ورزشی: این روزها تیم ملی والیبال در رقابت‌های‌ قهرمانی آسیا که در تهران در حال انجام است، ترکیب متفاوتی دارد. این تیم برخلاف تیم ملی حاضر در سه دوره لیگ جهانی یا رقابت‌های جهانی لهستان، از وجود بازیکنان ستاره خالی است، اما در بازی‌هایی که تاکنون برگزار کرده، میل به ستاره‌شدن بازیکنانش را می‌توان در هر کدام از بازی‌ها دید.
کد خبر: ۸۲۴۲۰۸
انگیزه بخشی برای پشتوانه‌سازی در والیبال

فدراسیون والیبال بنا به دلایلی از این بازیکنان در قامت تیم ملی استفاده کرده است که مهم‌ترین آن، استراحت دادن به نفراتی است که در تمرینات و اردوهای پرفشار همراه با بازی‌های لیگ جهانی احساس خستگی می‌کنند، اما فقط این دلیل برای متفاوت بودن والیبال ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا کافی نیست و نباید باشد.

والیبال ایران به منظور انگیزه‌بخشی و ایجاد فرصت برابر برای بازیکنانی که شاید در این سال‌ها کمتر عرض‌اندام کرده‌اند، این فرصت را به آنها داده تا شرایط خود را بیشتر از آنچه هست، بیازمایند.

بازی کردن در رقابت‌های قهرمانی آسیا از سوی بازیکنان جدید، توسعه کمی والیبال را با افزودن بر منابع انسانی این ورزش به همراه دارد که مدل بسیار مناسبی برای پیشبرد اهداف قهرمانی براساس رویکردهای جدید از جمله پشتوانه‌سازی است.

این نکته که در پی موفقیت‌های ورزش‌های مختلف باید هسته تحلیلگر داشت و به‌دنبال جریان فزاینده بود یا برخی پیروزی‌ها را به عنوان یک جرقه تلقی کرد، سال‌هاست اذهان عمومی را درگیر کرده است تا جایی که بودند ورزش‌هایی با موفقیت‌های مقطعی و رشد فواره‌ای که خیلی زود باورعمومی را از خود سلب کرد، زیرا تصمیمات پایداری برای پیشبرد اهداف عالی‌تر در فدراسیون‌های مربوط وجود نداشت.

از این رو برای آن‌که تجربیات تلخ گذشته در این زمینه تکرار نشود، برنامه‌های از نوع والیبال می‌تواند چشم‌انداز تازه‌ای پیش روی ورزش ایران باز کند.

اعتماد به توسعه کمی از طریق ایجاد فرصت برابر و اعتقاد به بالندگی بازیکنانی که می‌توانند در چرخه رقابت به افق‌های دورتر برسند، می‌تواند نقشه راه فدراسیون‌هایی باشد که به ساختن پشتوانه و حرکت پویا در مسیر توسعه پایدار اعتقاد دارند.

محمد رضاپور

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها