تولید اشک مصنوعی برای اولین بار در داخل کشور

وزیر بهداشت: دخل و خرجمان را شفاف اعلام می‌کنیم

وزیر بهداشت با بیان این‌که مقرر شده است تا 1700 دستگاه آمبولانس را وارد کشور کنیم، گفت: برای خرید 800 دستگاه آمبولانس با شرکت بنز مذاکره کرده‌ایم، اما با وجود این که بیش از هفت ماه از مشخص شدن قیمت‌ها گذشته است به دلیل تحریم و مشکلات ایجاد شده ناشی از تحریم‌ها که باید پرداخت از طریق بانک‌ها صورت گیرد، هنوز در این زمینه مشکلاتی وجود دارد و موفق به ورود آمبولانس‌ها به کشور نشده‌ایم.
کد خبر: ۸۰۹۷۰۷
توقف ورود 1700 آمبولانس به کشور به‌دلیل تحریم

به گزارش ایسنا، حسن هاشمی با انتقاد از پروژه‌های بسیار زیاد و ناتمام گذشته افزود: این پروژه‌ها باعث بدنامی دولت و توقعات بر زمین مانده مردم می‌شوند، در حالی که ایجاد بسیاری از این طرح‌ها ضرورتی نداشته و اگر نگاه عمیق‌تری به مشکلات مردم شده بود، شاید بسیاری از طرح‌ها بهتر بود که شروع نمی‌شد.

هاشمی عنوان کرد: امسال طرح تحول نظام سلامت را ادامه خواهیم داد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های این طرح، ارتقای هتلینگ در بیمارستان‌هاست و انتظار داریم همکاران با توجه به تجربه یک ساله گذشته، با سرعت بیشتر، هزینه کمتر و کیفیت بهتر این طرح را به سرانجام برسانند.

همچنین وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات تحریم، یادآور شد: برای همسر یکی از همکاران مشکلی به وجود آمده بود که برای تشخیص بیماری، اختلاف نظر وجود داشت که در نهایت برای تشخیص، پرونده وی را به آمریکا فرستادند، اما زمانی که آنها فهمیدند این فرد ایرانی است از ارائه خدمات تشخیصی و اظهار نظر در خصوص پرونده پزشکی این فرد به بهانه تحریم خودداری کردند.

هاشمی تاکید کرد: در وزارت بهداشت و در سال‌های 83 و 84 حدود 230 هزار نفر نیروی انسانی داشتیم و به یکباره 200 هزار نفر اضافه شدند، در حالی که صد هزار نفر از آنان استخدام دولت نیستند و حقوق خود را از دولت نمی‌گیرند و باید از جیب بیمارستان‌ها، حقوق آنها تامین شود.

وی تصریح کرد: دولت به دنبال کاهش تصدیگری است، اما بیمارستان‌ها باید با مدیریت منابع بتوانند خود را اداره کنند.

هاشمی یکی از نگرانی‌های اصلی خود را پایداری منابع طرح تحول نظام سلامت عنوان و اظهار کرد: شایسته نیست این طرح بزرگ و ملی مانند طرح یارانه و مسکن مهر باشد و باید بتوانیم برای سلامت مردم یک طرح پایدار را تعریف کنیم، زیرا مردم مشکلات زیادی دارند و حق آنان بسیار بیشتر از اینهاست.

به گفته وزیر بهداشت، اجرای طرح تحول نظام سلامت توانسته است رضایت عمومی را به طور نسبی به وجود آورد.

وی تاکید کرد: متاسفانه قانون مالیات بر سیگار نیز، نه در دولت و نه در مجلس تصویب نشد، اما دولت 11 هزار میلیارد از این محل درآمد کسب می‌کند که ما چشمداشتی به ریالی از این منابع نداریم و معتقدیم اگر این مالیات وضع شود بیماری‌ها و هزینه‌های درمانی ناشی از بیماری‌ها کاهش خواهد یافت.

از سوی دیگر، وزیر بهداشت ضمن انتقاد از روند احداث دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها در سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: در 30 سال گذشته به جای این‌که آموزش عالی را در خدمت سلامت و بهداشت و درمان قرار دهیم، متاسفانه این رابطه معکوس شد و سلامت مردم در خدمت آموزش عالی قرار گرفت و درواقع، بهداشت و درمان را قربانی توسعه آموزش عالی کرده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها